Zomertijd

Vragen en opmerkingen over dit forum en de rest de site.
Fietsertje71
Forum Lid
x 13

Zomertijd

Berichtdoor Fietsertje71 » vr 31 mar, 2006 10:33

Het viel mij net op dat nieuwe berichten nog een uur achter lopen.

De zomertijd is niet centraal ingesteld? Een ieder kan dat in zijn profiel aanpassen?
0 x
''I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up were I intended to be'' (Douglas Adams)

JPV
Forum Lid

Re: Zomertijd

Berichtdoor JPV » vr 31 mar, 2006 10:36

Roald schreef:Het viel mij net op dat nieuwe berichten nog een uur achter lopen.

De zomertijd is niet centraal ingesteld? Een ieder kan dat in zijn profiel aanpassen?
in de server zijn alle berichten opgeslaan als GMT, iedereen moet zelf in zijn profiel bepalen wat zijn juiste GMT instellingen zijn.

Het enigste wat Wereldfietsers moet doen is in hun "algemene configuratie" de GMT instellingen juist zetten voor de gemiddelde mens die het forum enkel leest (dus niet ingelogd is). Dat zou dan normaal gezien GMT+2.00 zijn nu. (weet niet of dit al gebeurd is)
0 x

Jarno
Forum Lid
x 2
Contacteer:

Berichtdoor Jarno » vr 07 apr, 2006 11:22

Ik zou het even moeten testen hoe het ervoor staat, maar normaal gesproken werken we hier toch liever met GMT +1?
Laatst gewijzigd door Jarno op vr 07 apr, 2006 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

robert-jaap
Forum Lid
Contacteer:

Berichtdoor robert-jaap » vr 07 apr, 2006 11:49

Standaard (winter)tijd bij ons is GMT+1, Zomertijd is GMT+2.
De GMT veranderd niet, de Britten hebben zomers BST (British Summer Time) en die is GMT+1.

RJ
0 x

Jarno
Forum Lid
x 2
Contacteer:

Berichtdoor Jarno » vr 07 apr, 2006 11:57

Ik ga er verder naar kijken. Klinkt logisch wat je zegt, maar ik was in de veronderstelling dat we daar niet zoveel last van hadden.
0 x

Jarno
Forum Lid
x 2
Contacteer:

Berichtdoor Jarno » vr 07 apr, 2006 12:01

En inmiddels weet ik iets meer. De huidige versie van de forum software heeft inderdaad geen ondersteuning voor zomertijd/wintertijd (daylight savings time). Er schijnen wel oplossingen daarvoor beschikbaar te zijn. Wat verder onderzoek van de verschillende oplossingen is vereist om te zien of we dit kunnen toepassen.
0 x

Terug naar “Feedback”