Fietsen naar Jeruzalem

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in het Midden Oosten.
Adri Platje

Fietsen naar Jeruzalem

Berichtdoor Adri Platje » do 12 sep, 2013 19:37

Na Santiago en naar Rome wil ik in 2014 naar Jeruzalem fietsen.
Ik zou graag in contact komen met fietsers die deze fietstocht vanuit Nederland al eens gedaan hebben.
Graag je contact gegevens in een berichtje.
Groet
Adri Platje
Veldhoven
0 x

Aart Veldhuizen
Forum Lid
x 18
Contacteer:
Super Adri,
Dat wil ik ooit ook nog iets doen, en dan liefst helemaal over land. Helaas kan dat nu niet met Syrie.

Een paar namen:

Cees van Veelen deed het een paar jaar geeden. Ongetraind overigens. Via googlen vind je zijn verslag wel. Vorig jaar overweeg hij er een boek over te schrijven, maar daar heb ik nog niets van gehoord.

Klassiek is de reis die Bas Adler in 1938 naar Jeruzalem maakte. sieb Hiemstra heeft die route in 1996 nagefietst en daarover een boek geschreven waarin hij de aantekeningen van Bas Adler verwerkte.
Bas was theologietudent en reed op een zwarte Batavus, vlg mij zinder versnellingen. Bij terugkeer werd hij dominee in Nieuw Beerta waar hij in 1943 werd doodgeschoten omdat hij Joden in huis had. Sieb Hiemstra was in 1996 zelf ook dominee in Nieuw Beerta en reed de route van zijn voorganger dus na.

Verder zijn er via google nog veel andere verslagen te lezen.
0 x

bert sitters
Forum Lid
x 123

Re: Fietsen naar Jeruzalem

Berichtdoor bert sitters » do 12 sep, 2013 22:41

Aart Veldhuizen schreef:Super Adri,
Dat wil ik ooit ook nog iets doen, en dan liefst helemaal over land. Helaas kan dat nu niet met Syrie.

Een paar namen:

Cees van Veelen deed het een paar jaar geeden. Ongetraind overigens. Via googlen vind je zijn verslag wel. Vorig jaar overweeg hij er een boek over te schrijven, maar daar heb ik nog niets van gehoord.

Klassiek is de reis die Bas Adler in 1938 naar Jeruzalem maakte. sieb Hiemstra heeft die route in 1996 nagefietst en daarover een boek geschreven waarin hij de aantekeningen van Bas Adler verwerkte.
Bas was theologietudent en reed op een zwarte Batavus, vlg mij zinder versnellingen. Bij terugkeer werd hij dominee in Nieuw Beerta waar hij in 1943 werd doodgeschoten omdat hij Joden in huis had. Sieb Hiemstra was in 1996 zelf ook dominee in Nieuw Beerta en reed de route van zijn voorganger dus na.

Verder zijn er via google nog veel andere verslagen te lezen.

Is een route mogelijk van Turkije met de boot naar Noord-Cyprus en van Cyprus met een boot naar Israel?
0 x
En hoe verder hij ging, des te langer was zijn terugweg. www.fietsrondje.nl

Aart Veldhuizen
Forum Lid
x 18
Contacteer:
Zeker, met een bootoversteek is mogelijk. Ik heb diverse fietsreisverslagengelezen van mensen die dat deden. Voor mij zou de charme er dan wel wat af zijn. Maar ja, momenteel is er met de oorlog in Syrie geen alternatief, tenzij je gigantisch om wilt fietsen. Bovendien lees van prachtige ervaringen diep in Turkije en trouwens ook in Syrie.
Via zuidspanje of italie en de Noordafrikaanse kust is natuurlijk ook een optie.
0 x

Wim
Forum Lid
x 238

Berichtdoor Wim » za 14 sep, 2013 09:42

Moet je weer door Lybie en Egypte.
Wim
0 x

Jan van den Berg
Forum Lid
x 3
Adri Platje schreef:Na Santiago en naar Rome wil ik in 2014 naar Jeruzalem fietsen.
Ik zou graag in contact komen met fietsers die deze fietstocht vanuit Nederland al eens gedaan hebben.
Graag je contact gegevens in een berichtje.
Groet
Adri Platje
Veldhoven
Ik heb een verslag gevolgd van Wouter Prinsen (Nederland naar Jeruzalem)
Hij heeft diverse filmpjes op You Tube geplaatst, heel interessant!
Je kunt het vinden onder Cycling To Jeruzalem
Veel plezier!

Jan
0 x

Spinnetje
Forum Lid
x 2

Berichtdoor Spinnetje » zo 15 sep, 2013 20:06

Heel wat jaartjes geleden, in 2005, gedaan.

Vanuit het noorden via Syrië en Jordanië ter hoogte van meer van tiberias Israel binnen gefietst.

Het verschrikkelijk lot van de Syriers lijk mij bekend dus hoe wilde je fietsen nu?
0 x

ReinierLamers
Forum Lid
x 4
Aart Veldhuizen schreef: Klassiek is de reis die Bas Adler in 1938 naar Jeruzalem maakte.
Gerard Monnink probeerde het ook in '38 als ik het wel heb, en schreef daar een boek over.

De onderneming liep uiteindelijk stuk op problemen die ons bekend voorkomen: onlusten in Syrië en opstandige Palestijnen.
0 x

Terug naar “Midden Oosten”