Fietsen bij giraffen

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Afrika.
Sabien
Forum Lid
x 4
Contacteer:

Fietsen bij giraffen

Berichtdoor Sabien » za 25 nov, 2017 20:23

Hallo,

We zijn op zoek naar een nieuwe reisbestemming. Ik zou het wel ontzettend tof vinden om eens bij (of tussen) giraffen te fietsen.

Waar moeten we naar toe om ze bijna zeker tegen te komen en zonder het risico om dan door een rondsluipende leeuw of zo overvallen te worden?

Een paar jaar geleden fietsten we in Malawi en een klein stukje door Tanzania maar kwamen ze jammergenoeg niet tegen.

Vele groeten,
Sabien
0 x

AlexanderR
x 4
Contacteer:

Re: Fietsen bij giraffen

Berichtdoor AlexanderR » za 25 nov, 2017 21:22

In Hells Gate National Park in Kenia. Ik fietste er in 2003. Daar kan je ze zorgeloos tegenkomen en bekijken!
0 x

Loes van den Bergen
Forum Lid
x 22
Fietsen van Zimbabwe naar Zuid-Afrika langs een nationaal park. Dus wel een hek tussen jou en de giraffes maar ..... wel giraffes.
0 x

PeeKaa
Forum Lid
x 32

Berichtdoor PeeKaa » ma 27 nov, 2017 10:38

Toevallig ben ik juist terug van een fietstochtje door Oost Afrika.
In Kenya kun je naast Hell's Gate NP ook in het zuiden in Masai Mara (ik heb gefietst in Lemak Conservancy en Trans Mara Conservation Area) tussen de giraffen fietsen (zonder hek ertussen).
Je hebt beesten die in allebei de gebieden zitten, naast de giraffen zijn dat zebra's, antilopen, gazellen, bavianen en zwijnen.
In Hell's Gate NP tref je daarnaast nog buffels, herten en wat loopvogels.
In Masai Mara kom je ook nog gnoes tegen, en in de buurt van de Mara nijlpaarden.

In parken waar vleeseters rondlopen kom je niet in met de fiets, dat zijn helaas de meeste nationale parken.
1 x
Wegens getreiter op dit forum, vanuit moderatie en vanuit bestuur voorlopig minder actief hier.

Ruud-H
Forum Lid
x 14

Berichtdoor Ruud-H » ma 27 nov, 2017 12:28

In het Marlot Park (bij Komatipoort, Zuid Afrika) lopen ze vrij rond. Gevaarlijk wild (leeuwen, luipaarden, olifanten, neushoorns en nijlpaarden) wordt er geweerd. Je kunt er zonder gevaar wandelen of fietsen.
Naast giraffes hebben we er zebra's, wrattenzwijnen, struisvogels, bavianen en een enkele kudu gezien.
1 x

Bert van Sprang
Forum Lid
x 177
In Safaripard de Beekse Bergen kun je ook giraffes, zebra's, wrattenzwijnen, struisvogels, bavianen en kudu's zien.
1 x

PeeKaa
Forum Lid
x 32

Berichtdoor PeeKaa » ma 27 nov, 2017 12:55

Bert van Sprang schreef:In Safaripard de Beekse Bergen kun je ook giraffes, zebra's, wrattenzwijnen, struisvogels, bavianen en kudu's zien.
Maar mag je daar ook bij fietsen? Want dat was de vraag.
0 x
Wegens getreiter op dit forum, vanuit moderatie en vanuit bestuur voorlopig minder actief hier.

Shane
Forum Lid
x 31
Contacteer:

Berichtdoor Shane » ma 27 nov, 2017 21:05

Uit eigen ervaren:
-Hells gate in Kenya idd,
-C102 tussen Oloitokitok en emali (Kenya) heb ik veel gezien (zonder hek er tussen)
Afbeelding-Tussen Bulawayo en Maputo park (Zimbabwe)
Afbeelding-Ik heb ze ook zien naast me rennen in Koedoeskop game ranch tijden de Freedom Challenge in Zuid Afrika, maar vermoed dat je daar normaal gesproken niet zomaar mag fietsen

Het is idd indruk wekkend om zie te zien, zeker als ze gaan rennen..
0 x
www.shanecycles.com Ook ik heb een blog!

PeeKaa
Forum Lid
x 32

Berichtdoor PeeKaa » ma 27 nov, 2017 21:33

Nou vooruit, dan heb ik nu ik thuis ben ook nog wat plaatjes.

Hell's Gate NP:
P1090878.jpg
P1090880.jpg
En Masai Mara:
P1100363.jpg
Helaas was mijn spiegelreflex defect geraakt, dus dit zijn plaatjes van de compact camera (Panasonic FT1).
0 x

job vogel
Forum Lid
x 2

Berichtdoor job vogel » vr 23 feb, 2018 14:42

Ik zag er ook een paar een maand of twee geleden langs de weg vlak over de grens in mozambique
0 x

Terug naar “Afrika”