'China installeert malware op Android-smartphones bij grensovergang Xinjiang'

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Azië.
eindgebruiker
Forum Lid
x 130
Contacteer:
Bij grensposten in de Xinjiang-regio installeren Chinese autoriteiten een Android-app op smartphones van reizigers waarmee tekstberichten en andere informatie in handen komt van de douane. Dat claimen meerdere media na onderzoek.
https://tweakers.net/nieuws/154724/chin ... jiang.html
0 x
Gaele Strootman

velo42
Forum Lid
x 4
Ik vind zo'n praktijken heel erg, maar het verbaast me echt niet. Ik heb vrienden die er wonen en al hun doen en laten wordt nagegaan via apps en spyware. Het lijkt met een prachtig land, maar ik zou er nooit aan denken om er een fietstocht te ondernemen.
0 x

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 80
Dat men/je in de gaten wordt gehouden in sommige landen en m.n. China is niet nieuw. Toen wij in het tot China gebombardeerde deel van Tibet fietste zagen we ook al veel rare dingen. Zoals bijvoorbeeld overal camera's op de meest afgelegen plekken. Sta je op een t splitsing in de middle of nowhere zonder verkeer of bebouwing in de verste verte te twijfelen over de richting, wordt je in de gaten gehouden door camera's. :? En die waren echt niet om de files gladheid of sneeuwval in de gaten te houden door de verkeer & waterstaat van China ...
0 x

joukon
Forum Lid
x 42
Oei, ik heb nare gedachten bij mallware. Straks is het hebben van deze gedachte al genoeg om je voor jaren op te sluiten zonder enige vorm van proces. Eenvoudig door algoritmes van je gezicht te bestuderen door middel van camera's met gezichtsherkenning. Spyware zit allang overal zonder dat je het lijkt te beseffen 8)
0 x

Steunzool
Forum Lid
x 40
Als je een Huawei toestel hebt is het de douanier van dienst veroorloofd deze stap over te slaan.
0 x

egopro
Forum Lid
x 20
Steunzool schreef:
vr 05 jul, 2019 15:28
Als je een Huawei toestel hebt is het de douanier van dienst veroorloofd deze stap over te slaan.
Zo is dat want de rest van de telefoons wordt niet in China gemaakt. :roll:
0 x

willem.m
Forum Lid
x 387
"Miljoenen Oeigoeren worden in China onderdrukt, en de situatie verslechtert" - https://nos.nl/l/2292184.

Als toerist heb je het dan nog goed. :roll:
1 x

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 80
willem.m schreef:
vr 05 jul, 2019 17:57
"Miljoenen Oeigoeren worden in China onderdrukt, en de situatie verslechtert" - https://nos.nl/l/2292184.

Als toerist heb je het dan nog goed. :roll:
Inderdaad! - Onderdrukt is een understatement voor opgesloten in een concentratiekamp zitten. :cry:

Mocht je trouwens nog ooit naar China willen. Dan moet je je bovendien absoluut nergens negatief hebben uitgelaten over China in het openbaar. Visum is dan echt onmogelijk. Dus weest gewaarschuwd als je op dit draadje reageert .
0 x

Terug naar “Azië”