Feitse schreef: ↑di 04 dec, 2018 14:54
nu in Córdoba. Ik hoopte dat iemand ons een advies kan geven over geschikte paden voor het vervolg van onze reis.
Tussen Cordoba en Mendoza (maar ook tussen Mendoza en Bariloche en tussen Mendoza en Salta) is het landschap nogal saai. Heeeel erg veel pampa.
Redelijk makkelijk fietsen wel (en in Mendoza hebben ze lekkere wijn) maar ik persoonlijk zou het zonde vinden om daar een hele maand te gaan fietsen terwijl iets westelijker de Andes lonkt.
Ik heb afgelopen februari b.v. de bus gepakt tussen Salta en Bariloche en had het echt zonde gevonden om daar 3 weken van mijn tijd op de fiets door te brengen.
Als je in die maand nog eens iets bijzonders wilt doen zou ik nog minimaal 1x de Andes oversteken. Als je tussen bv Salta en San Pedro de Atacama, via
Ruta 31 (langs Laguna Verde en Nevada San Francisco)of tussen Mendoza en Santiago de Andes oversteekt rij je via uitzinnig waanzinnige maanlandschappen, langs zoutmeren op 4000m hoogte en over adembenemende passen van 5000m hoogte. Reken voor een Andes-oversteek minimaal een week, het is soms erg afgelegen, ijskoud en loeizwaar, maar zeer de moeite waard.
De stukken van Uyuni naar San Pedro de Atacama en van San Pedro de Atacama naar Salta via de Paso Sico waren van mijn reis iig absolute hoogtepunten!
Ten tweede is het stuk van Mendoza naar Ushuaia (met de Caratera Austral) te doen in ca 2 maanden?
Zou ongezellig strak worden qua planning imho. Mendoza-Bariloche is al 1200km en (again) niet zo heel bijzonder. Pampa en nog eens pampa.
Ik zou een stuk skippen en meer tijd spenderen in Patagonië. 2 maanden van Bariloche naar Ushuaia is realitischer, en dan heb je ook nog tijd om wat te zien onderweg. (Cerro Castillo, El Chalten, Glaciar Perito Moreno, Torres del Paine, dat sort werk.) De Carretera Austral is prachtig, vergeet ook niet te hiken daar in de buurt. De oversteek tussen O'Higgins en El Chalten is ook mooi en ten zuiden van El Chalten is het ook mooi.
PS met je fiets in de bus in Argentinië is k*t, ik zou proberen een lift met een vrachtwagen te fixen.