Gastankjes in de USA, Utah

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Amerika.
Marco Meijerink
Forum Lid
x 160
Contacteer:
Na lang wikken en wegen toch maar aan de benzine.
Bij een langere tocht willen we toch maar niet afhankelijk zijn van winkels die maar op bepaalde plekken zijn. Benzine is overal te krijgen. Toch wel jammer want het verschil in gewicht is er best wel.
Schermafbeelding 2018-03-12 om 13.26.40.png
0 x
Marco Meijerink Foto & Video en Marco & Lisette Blog.
Wij testen spulletjes voor Santos en anderen.

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 145
Het is al bijna 41 jaar geleden, maar ik heb in 1977 een fietstocht mét tent gemaakt door de staat Missouri. Ik heb in de buurt van St. Louis enkele gastankjes van hetzelfde model als die van het kleinste model no. 200 van Camping-Gaz gekocht. Ze waren oranje of geel. En ze pasten precies! Waarom zou het nu ook niet kunnen?
Omdat het fietsen met tent me te zwaar (totaal 42 kg bagage, alles per vliegtuig mee) was: daarna nooit meer, alleen overnachten in jeugdherbergen. Maar wel leuk.

Afbeelding
2 x

bast1aan
Forum Lid
x 68
Contacteer:

Re: Gastankjes in de USA, Utah

Berichtdoor bast1aan » ma 12 mar, 2018 16:11

Marco Meijerink schreef:
ma 12 mar, 2018 13:28
Bij een langere tocht willen we toch maar niet afhankelijk zijn van winkels die maar op bepaalde plekken zijn. Benzine is overal te krijgen. Toch wel jammer want het verschil in gewicht is er best wel.

Bij mij was het verschil nog groter. Bij rondrijden door Europa volstaat voor mij een lichte brander van het merk Laco, 48g, één priktankje van 270g, en een prinktankhouder (Markill) van 141g, totaal 459g. Als het tankje bijna leeg is koop ik een nieuwe, zover ik heb ervaren in Europa overal makkelijk verkrijgbaar. Als ik een dag zonder gas zit vind ik dat meestal ook niet erg, ik neem wel een restaurant of een kopje koffie ergens onderweg.

Ga je maar een weekendje weg kan je nog lichter door zo'n 100g schroefblikje te kopen, kom je uit op 200g blik + 48g brander uit op 248g, prikblikhouder kan je thuislaten. Ik doe dit zelf trouwens nooit want voor een weekendje weg in de buurt boeit het gewicht mij vrij weinig, en meestal laat ik voor een weekend uit gemak kookspullen sowieso thuis om ergens onderweg te eten.
0 x

Adriaan v.d. Kooij
Forum Lid
Hallo Marco,

Coleman Fuel is bij de Walmart in Grand Junction te koop in blikken van 3.8 liter. :D

Adriaan
0 x

Marco Meijerink
Forum Lid
x 160
Contacteer:
haha.....3,8 liter....tasje erbij op de fiets :D
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 145
Marco Meijerink schreef:
ma 12 mar, 2018 21:23
haha.....3,8 liter....tasje erbij op de fiets :D
3,8 liter is "one gallon"!
0 x

_Peter_
Forum Lid
x 72

Berichtdoor _Peter_ » ma 12 mar, 2018 23:23

Marco Meijerink schreef:
ma 12 mar, 2018 13:28

Je hebt er al wel rekening mee gehouden dat men het niet zo heeft op brandstof of iets wat ook maar een beetje naar brandstof ruikt in een vliegtuig? Dat betekend of nieuwe of echt hele schone flessen meenemen of daar kopen en daar achter laten.
0 x

Inge1
Forum Lid
x 33

Berichtdoor Inge1 » di 13 mar, 2018 06:26

Gewoon een nachtje steradent tablet(ten) in je brandstoffles doen en je hebt nergens last van.
0 x
Droom niet je leven maar leef je dromen

blog: https://ingebiketravels.wordpress.com/

Marco Meijerink
Forum Lid
x 160
Contacteer:
Veel gevlogen maar tot nu toe probleemloos Peter. Heb jij andere ervaringen?
0 x

gios
Forum Lid
x 79

Berichtdoor gios » di 13 mar, 2018 08:59

Marco Meijerink schreef:
di 13 mar, 2018 08:24
Veel gevlogen maar tot nu toe probleemloos Peter. Heb jij andere ervaringen?
Ik 1x op een vlucht Manchester-A'dam. In het toilet op de luchthaven alles met zeep gewassen en toen mocht het mee... :roll: :lol:
0 x
[/Erik]

Walter M
Forum Lid
x 3

Berichtdoor Walter M » di 13 mar, 2018 11:03

hier nog maar even het brander in vliegtuig draadje.
zoals enkele leden al aangaven zolang het er schoon uitziet en ruikt is er meestal geen probleem.
let wel dit draadje is 2015; en de maatschappijen die branders en flessen resoluut weigeren kunnen veranderd zijn.

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... ig#p236945
0 x
walter woont in Portland Oregon, slechts 100km rijden van een van de mooiste kusten ter wereld: de Pacific Coast!

_Peter_
Forum Lid
x 72

Berichtdoor _Peter_ » di 13 mar, 2018 17:03

Ik heb helaas 1 keer moeten vliegen, is niets voor mij, ik houdt niet zo van een metalen buis waar je niet uit kan wanneer jij dat wilt. En bij de KLM, die me overigens verder prima heeft geholpen, vonden ze die brandstof fles niet zo'n goed idee, ook al was die toen leeg en schoon. (Dit was ergens in 2001)
Ik kan me namelijk voorstellen dat door de angst voor aanslagen er nu helemaal niets vloeibaars meer mee mag in het vliegtuig en al helemaal geen benzine of iets dergelijks.
En dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 145
_Peter_ schreef:
di 13 mar, 2018 17:03
Ik heb helaas 1 keer moeten vliegen, is niets voor mij, ik houdt niet zo van een metalen buis waar je niet uit kan wanneer jij dat wilt. En bij de KLM, die me overigens verder prima heeft geholpen, vonden ze die brandstof fles niet zo'n goed idee, ook al was die toen leeg en schoon. (Dit was ergens in 2001)
Ik kan me namelijk voorstellen dat door de angst voor aanslagen er nu helemaal niets vloeibaars meer mee mag in het vliegtuig en al helemaal geen benzine of iets dergelijks.
En dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik heb in Massachusetts USA een keer les gehad in het werken met zeefdrukken. Het boeide me wel. Toen ik de hiervoor benodigde materialen heb gekocht en vanaf Boston Logan met een Boeing 707 van TWA terug naar huis vloog, was daar ook een blikken fles met thinner bij. En die ging in de bagageklep boven de passagiers lekken, wat een lucht. Geland op Heathrow en ik kreeg daar de wind van voren. Thinner in beslag genomen maar geen boetes of zo gehad. Dat gebeurde in 1974.
0 x

Gerard M
Forum Lid
x 1

Berichtdoor Gerard M » zo 23 sep, 2018 12:45

We zijn onze reis door Arizona en Utah in Las Vegas begonnen. Daar heb ik een gastankje met schroefaansluiting zoals de voorgaande afbeelding gekocht in een buitensportzaak. Het is al weer een jaar of zes geleden dus ik weet niet meer welke. Onderweg denk ik niet dat je ze makkelijk zult vinden. De dorpjes en winkels zijn klein.
0 x

Marco Meijerink
Forum Lid
x 160
Contacteer:
Klopt. Onze ervaring van de afgelopen maanden is dat gastandjes vooral in buitensportzalen te koop zijn maar dat die zaken ver uit elkaar liggen. Uiteindelijk bleek de keuze om benzine te gebruiken geen verkeerde.
0 x

Terug naar “Amerika”