Bolivia in de regentijd

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Amerika.
Albertvanempel
x 1

Bolivia in de regentijd

Berichtdoor Albertvanempel » vr 02 nov, 2018 17:48

Hoi,
Ik ben van plan februari volgend jaar naar Argentinië en Bolivia te gaan. Grofweg van Buenos Aires, richting de Puna, Salta en omgeving, om via de Boliviaanse Altiplano uiteindelijk in Santa Cruz te eindigen. Nu is dit in de regentijd op de Puna en Altiplano. Ik heb zelf hier in de droge tijd gefietst, ook over onverharde wegen.
Heeft er iemand ervaring met onverharde wegen in deze omgeving in de regentijd?
1 x

Roeland
Forum Lid

Re: Bolivia in de regentijd

Berichtdoor Roeland » zo 09 dec, 2018 18:35

Ik heb 6 jaar geleden daar ook in de regentijd gefietst. Dan is het in plaats van verschrikkelijk koud gewoon erg koud 's nachts. Het is woestijn, dus de heoveelheid regen is niet enorm, maar toen ik er was was bij Uyuni een groot stuk land ondergelopen. De weg lag hoger, dus dat was niet problematisch. Als de bui valt tijdens het wildkamperen sta je wel mooi in 10cm water...
Wel oppassen met het onweer. Het onweert er vaak en je bent regelmatig het hoogsts punt in een grote kale vlakte. Heb daar een spannend momentje beleefd.

Kijk ook ontzettend uit met wildkamperen. De wind kan sterk zijn, zeker rondom zonsondergang. Maar ga nooit in een rivierdal staan. (Zelfs al ziet het er niet echt meer uit als zodanig omdat er al lang niets doorheen is gestroomd). Flashfloods zijn dodelijk en het je ziet ze niet aankomen.

Ik denk dat de regen vooral een probleem is in de lagere gebieden, richting regenwoud. Al heb ik ook gelezen dat de trein van salta naar chili niet rijd in het regenseizoen omdat dan het onderhoud niet te doen is.

Dat ik geen problemen gehad heb kan ook deels geluk zijn. Toch zou ik zeggen: gaan! gewoon daar vragen hoe de situatie opmdat moment is.
0 x

Terug naar “Amerika”