Heerlen -> Zwarte Woud en terug

Goedemorgen,

Hierbij een vraag over de route die ik wil fietsen van Heerlen naar het Zwarte Woud en weer terug (ca 1200 kilometer. Aanvankelijk wilde ik dit jaar op de racefiets van hostel naar hostel richting Rome om met het vliegtuig weer terug te keren. Aangezien vliegen waarschijnlijk niet gaat heb ik bedacht een ronde te fietsen en een tent mee te nemen (bikepacken).

De route die ik heb bedacht staat hieronder. Ik heb de tussenpunten vrij willekeurig gekozen eigenlijk, met het idee dat ik circa 1200 kilometer wil fietsen (ik heb 13 a 14 dagen) en veel heuvels en bos wil zien. En het Zwarte Woud natuurlijk.

Hebben jullie suggesties voor me? Wat ik me nu af vraag is o.a.:
- Ik fiets nu richting Ravensburg. Is dit de moeite of kan ik ook wel een stukje richting het westen gaan om mijn route iets te verkorten?
- Welke plaatsen/punten op of in de buurt van de route moet ik absoluut gezien hebben?

Alvast bedankt! Het wordt mijn eerste keer bikepacken. Maar aangezien ik gewend ben lange stukken in mijn eentje te fietsen (180 per dag max.) denk ik dat 100 kilometer per dag, met 2 rustdagen, me prima moet lukken zonder al teveel inspanning.
Fietsroute.png
Lijkt me een mooie route om te fietsen! Als veel heuvels en bos zien een doel is dan zou je de heenweg ook iets zuidelijker kunnen nemen. Met zeg maar een rechtere lijn richting Karlsruhe. Dan kom je nog wat extra heuvels en bosrijke omgeving tegen!

Ik ben vorig jaar met mijn route door de plaats Dahn gekomen (ongeveer op die lijn Heerlen - Karlsruhe), was erg gaaf met veel zandsteenformaties!
Fietsmans schreef:
wo 20 mei, 2020 09:19
Alvast bedankt! Het wordt mijn eerste keer bikepacken. Maar aangezien ik gewend ben lange stukken in mijn eentje te fietsen (180 per dag max.) denk ik dat 100 kilometer per dag, met 2 rustdagen, me prima moet lukken zonder al teveel inspanning.
Heb je bergervaring? In het Zwarte Woud en de Vogezen kan je flinke hoogteverschillen hebben.

Langs de Rijn kan het druk zijn, kan ook invloed hebben op je planning.
Fedor schreef:
wo 20 mei, 2020 17:33
Fietsmans schreef:
wo 20 mei, 2020 09:19
Heb je bergervaring? In het Zwarte Woud en de Vogezen kan je flinke hoogteverschillen hebben.

Langs de Rijn kan het druk zijn, kan ook invloed hebben op je planning.
Met die bergervaring zit het wel goed. Blik op oneindig en doel voor je houden en voila je bent boven :D

Dat van die drukte is wel een goeie. Ik had het idee in eind juli te gaan maar ik schuif dat maar een paar weken naar voren. Gezien de drukte, en ook het hete weer lijkt me dat een stuk prettiger.