Leuk idee voor 5 dagen

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Paramount
Forum Lid
x 1

Leuk idee voor 5 dagen

Berichtdoor Paramount » wo 28 aug, 2019 14:25

Ik heb vanaf maandag 5 dagen vrij.. Iemand leuke tips voor paar mooie dagen.
Ga liefst ook rondom Nederland fietsen en op vrijdag terug met de trein vind ik geen probleem.
Woon zelf omg Hiversum
0 x

willem.m
Forum Lid
x 414

Re: Leuk idee voor 5 dagen

Berichtdoor willem.m » wo 28 aug, 2019 14:31

Wat denk je van het Ruhrgebiet?

viewtopic.php?t=33655
viewtopic.php?t=33677

Heb deze afgelopen week gereden, met op de 2e dag een iets andere route (minder kilometers, meer klimmen).

Dag 4 was vanaf Duisburg tot Venlo volstrekt oninteressant, vanaf Oberhausen langs de Rijn naar Nijmegen was dan leuker geweest.
0 x

Leon
Forum Lid
x 655

Berichtdoor Leon » wo 28 aug, 2019 16:26

willem.m schreef:
wo 28 aug, 2019 14:31
Dag 4 was vanaf Duisburg tot Venlo volstrekt oninteressant, vanaf Oberhausen langs de Rijn naar Nijmegen was dan leuker geweest.
Ik vermoed dat ik het voor Duisburg-Venlo wel met je eens ben, masr het was toch ook jij die laatst de Hoge Venen het minst leuke vond van een rondje naar Luxemburg? De Vueltarit van vandaag - Teruel - moet dan een gruwel voor je zijn.
0 x
De kern van alle milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Bert van Sprang
Forum Lid
x 184
En toch heb ik vorig jaar tussen de snelweg Venlo - Duisburg en Mönchengladbach heel aardig gefietst van Düsseldorf naar Venlo. Hele stukken langs de Niers en daarna door het hooggelegen (relatief) gebied met bossen en vennen aan de oostkant van Venlo
0 x

willem.m
Forum Lid
x 414

Berichtdoor willem.m » wo 28 aug, 2019 17:37

Bert van Sprang schreef:
wo 28 aug, 2019 16:44
En toch heb ik vorig jaar tussen de snelweg Venlo - Duisburg en Mönchengladbach heel aardig gefietst van Düsseldorf naar Venlo. Hele stukken langs de Niers en daarna door het hooggelegen (relatief) gebied met bossen en vennen aan de oostkant van Venlo
Ja dat kan kloppen, alleen nam ik de kortste weg langs de grote weg. Ook al omdat ik die ochtend al het halve Ruhrgebiet was doorgefietst en op tijd wilde thuis zijn. Met 15-20km extra had ik een leukere track kunnen maken. Dan nog steeds zou dit het saaiste deel van de vierdaagse zijn geweest. Geef mij maar echte heuvels.
0 x

willem.m
Forum Lid
x 414

Berichtdoor willem.m » wo 28 aug, 2019 17:41

Leon schreef:
wo 28 aug, 2019 16:26
willem.m schreef:
wo 28 aug, 2019 14:31
Ik vermoed dat ik het voor Duisburg-Venlo wel met je eens ben, masr het was toch ook jij die laatst de Hoge Venen het minst leuke vond van een rondje naar Luxemburg? De Vueltarit van vandaag - Teruel - moet dan een gruwel voor je zijn.
Ligt eraan waar je in de Hoge Venen bent. Het stuk dat ik fietste vond ik inderdaad vrij saai, en als ik zin had gehad om nog meer kilometers bij dik 35 graden te rijden, had ik beter iets anders kunnen rijden.

Maar ik wil dit onderwerp niet kapen met mijn suggestie voor het Ruhrgebiet. Er zijn vast heel veel andere leuke ritten voor een midweek te bedenken.
0 x

Dieuwertje & Franzi
Forum Lid
x 92
NTKC heeft een fietsrondje in Oost Nederland voor drie dagen langs drie van hun terreinen voor drie dagen wat je zou kunnen uitbreiden. Was erg mooi twee herfsten terug.
0 x

Jurr
Forum Lid
x 93

Berichtdoor Jurr » wo 28 aug, 2019 20:45

Nachtboot naar de UK en weer een andere nachtboot terug. :)
0 x

rockhopper
Forum Lid
x 31

Berichtdoor rockhopper » wo 28 aug, 2019 23:36

Trein naar Luxemburg en de Vennbahn fietsen terug naar Nederland, of omgekeerd fiets de Vennbahn naar Luxemburg en neem de trein terug. Prima te doen vanuit Hilversum.
0 x

St_Jacobus
Forum Lid
x 5

Berichtdoor St_Jacobus » do 29 aug, 2019 11:52

Je zou een deel van de Vlaanderen Fietsroute kunnen doen (https://www.groteroutepaden.be/nl/pagin ... deren.html). Door verschillende dwarsverbindingen is die prima in te korten tot een 5-daagse tocht. Wij hebben afgelopen zomervakantie in 6 dagen het oostelijke deel gedaan (eerst van Maastricht westelijk richting Leuven, dan noordwaarts naar Mechelen en Turnhout, oostwaarts naar Maasbracht en tenslotte zuidwaarts naar Maastricht terug. De route gaat vrijwel volledig over rustige (land)wegen en fietspaden. Ook handig dat je gewoon Nederlands kunt spreken. Onderweg voldoende overnachtingsmogelijkheden en horeca.
0 x

jwkeij
Forum Lid
x 25

Berichtdoor jwkeij » do 29 aug, 2019 14:29

Wat wil je zien? Hou je van natuur en over bospaden rijden? Nu roept iedereen maar wat.
2x de nachtboot naar de UK is een geweldig plan! :D Alleen: wil je wel 270,- voor een retour met hut betalen voor de nachtboot...?
0 x

willem.m
Forum Lid
x 414

Berichtdoor willem.m » do 29 aug, 2019 16:02

...dubbel
Laatst gewijzigd door willem.m op do 29 aug, 2019 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

willem.m
Forum Lid
x 414

Berichtdoor willem.m » do 29 aug, 2019 16:03

Misschien is het tijd voor Paramount om de vraagstelling iets te specificeren. Bijvoorbeeld het maximum aantal kilometers, hoogtemeters en fietsuren per dag, en eventuele voorkeuren voor bepaalde landschappen. Anders wordt het wel lastig adviseren...
0 x

Polling
Forum Lid
x 91
Contacteer:

Berichtdoor Polling » do 29 aug, 2019 17:17

Naar Parijs fietsen, trein terug?
0 x
Gaastra Fyts 4.14 voor dagtochten en kampeervakantie. en Bulls Lacuba Evo E45 voor Woon-Werk-verkeer

Terug naar “Europa”