Bikepacken in Tsjechie

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
mariewessing
Forum Lid

Bikepacken in Tsjechie

Berichtdoor mariewessing » ma 01 jul, 2019 21:20

Hallo allemaal,

Eind Juli tot half augustus zouden we gaan fietsen in Tsjechie.
We houden van bergen, offroad maar niet al te technisch, zwemmen in riviertjes/meren/warervallen/...
Maar willen ook wat mooie steden en dorpen zien.
Voorlopig denken we aan Sumava, Praag, Cesky Krumlov,...
Hebben jullie nog tips/reisverhalen/.... ?

Alvast bedankt
Marie
0 x

mariewessing
Forum Lid

Re: Bikepacken in Tsjechie

Berichtdoor mariewessing » vr 05 jul, 2019 09:12

Geen ervaringen?
0 x

Leon
Forum Lid
x 682

Re: Bikepacken in Tsjechie

Berichtdoor Leon » vr 05 jul, 2019 09:48

Zit hier niets tussen? : de berichten met het woord Tsjechië op dit forum van de afgelopen 5 jaar:
https://www.google.nl/search?q=tsjechi% ... ax%3A&tbm=
0 x
De kern van alle milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Ed kettingvet
Forum Lid
x 20
Reeds een aantal jaren geleden ging ik jaarlijks naar de hondenshow in Litoměřice en Lovosice.
In tegenstelling tot veel andere streken kwam men daar nog Tsjechen tegen die wat Duits praten / begrepen, het gros van de Tsjechen beheersen alleen hun moedertaal.

Aan mijn fietstocht vanuit Belgisch Limburg naar Brno heb ik heel goede herinneringen, maar vooral de pittige heuvels zijn mij bijgebleven en de enorme gastvrijheid van de plaatselijke bevolking. Kortom: spring je fiets op en ontdek de diversiteit die Tsjechië te bieden heeft.

Tip, als je Praag echt wil ontdekken neem een gids bij de hand.
0 x

patrick_ijsselstein
Forum Lid
x 17
Wat echt prachtig is om te bezoeken is het Mucha-museum in Praag. Mucha was zo ongeveer de meest gekopieerde kunstenaar van zijn tijd en 1 van de grondleggers van de Art Deco -stijl. Kleine toevoeging, Verder is Praag super-toeristisch, zo erg dat het niet meer leuk is. En als je wijs bent slaap je tijdens je verblijf in Praag in een hostel, kost geen drol, voor 15 euro moet je wat kunnen vinden, maar dan staan je fiets en bagage veiliger dan ergens aan een paaltje in de binnenstad. Verder is het vanaf Praag richting de grens met Oostenrijk prachtig om te fietsen, qua heuvels en glooingen vergelijkbaar met Limburg.
0 x

Terug naar “Europa”