Wie heeft recente fietservaring in Wit Rusland?

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 73
Wie o wie heeft (recente) ervaring met fietsen in Wit Rusland en wil deze met ons delen?
Alvast bedankt!
0 x

bert sitters
Forum Lid
x 84
Ik heb alleen ervaring in de hoofdstad Minsk vorig jaar. Je kon toen slechts vier dagen zonder visum, maar dit is inmiddels uitgebreid.
Ik vond het land er keurig bij liggen. Zag er allemaal netjes geordend uit. Eten, drinken, slapen ging prima. Totaal anders dan mijn ervaringen in Oekraine. Er loopt in Minsk een fietsroute langs de rivier.
Prijspeil is ongeveer de helft van hier.
0 x
En hoe verder hij ging, des te langer was zijn terugweg. www.fietsrondje.nl

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 73
Dank voor je bericht en PB Bert. Lag er allemaal keurig bij zeg je? Ik vond het niet keurige van de Oekraïne wel wat hebben. We zijn op zoek naar de door ons zo geliefde oude Sovjet Charme.

Voor alle praktische zaken vond ik al een heel goede up to date video. https://youtu.be/KH0zvKRE3KM

:arrow: Ben benieuwd naar tips van andere fietsers over highlights, impressies ed.
0 x

piviets
Forum Lid
x 10
Wat is recent ? Wij zijn 2 jaar geleden van Bialowica ,Polen naar Minsk gefietst, beetje Noordelijk heen en zuidelijk terug. Erg leuk land [ maar wij zijn Oost Europa gangers]
Fraaier en veiliger dan Polen, erg stil en minder vrolijk dan Oekraine, netter dan Moldavie.
Zeer redelijke en goedkope hotels maar moeilijk te vinden. Wildkamperen is ideaal, weinig wolven maar veel muggen. Kleine wegen van groffe steenslag ,hoofdwegen goed tot zeer goed en meest rustig. Minsk is 't schoonste hoofdstadje in de weide omgeving maar eigenlijk alleen te bereiken over de snelweg en dat mag met de fiets.
Heb je eenmaal dat visum dan is 't een prachtige vakantie.
Groetn van Pier.
0 x

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 73
Hi Pier, Ja wij zijn ook Oost Europa- en Sovjet-gangers ;-)
Heb je ergens een reisbeschrijving of foto's waar ik een indruk kan krijgen. Ik heb weleens op jullie blog gekeken maar daar kan je enkel zoeken op datum. Das jammer en bovendien moeilijk langdurig zoeken. Helaas kan ik je blog nu ook niet meer vinden.
0 x

bert sitters
Forum Lid
x 84
Ha die Franske en Dieuwertje,

Ik proefde de Sovjet-sfeer duidelijk in de bombastische gebouwen en monumenten van Minsk. Vooral in het museum dat de zwaar bevochten overwinning van de "Grote Oorlog" uitstraalt. Minsk heeft een Café Amsterdam.

Ik stuur jullie wat foto's via We Transfer.
0 x
En hoe verder hij ging, des te langer was zijn terugweg. www.fietsrondje.nl

Terug naar “Europa”