Rond de Oostzee

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Bridgestone SM
Forum Lid
x 46

Re: Rond de Oostzee

Berichtdoor Bridgestone SM » ma 13 mei, 2019 17:44

_Peter_ schreef:
ma 13 mei, 2019 17:25
Grootste camping bij (in) Stockholm (http://www.bredangcamping.se/) is geloof ik ook enige, als je van Thai's eten houdt zit je daar goed, prima verbindingen met OV naar het centrum en voldoende fietspaden naar het centrum, als is dat wel een halfuurtje fietsen.
Google neemt er ruim 3/4 uur voor op de fiets.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

milko
Forum Lid
x 5
Contacteer:

Berichtdoor milko » ma 13 mei, 2019 17:44

_Peter_ schreef:
ma 13 mei, 2019 17:25
Grootste camping bij (in) Stockholm (http://www.bredangcamping.se/) is geloof ik ook enige, als je van Thai's eten houdt zit je daar goed, prima verbindingen met OV naar het centrum en voldoende fietspaden naar het centrum, als is dat wel een halfuurtje fietsen.
Ok. Ik heb begrepen dat je voor Zweedse campings ook een speciale kaart moet hebben. Of is dat (gewoon) de Camping Key Europe, die ik zojuist op aanraden van iemand heb aangeschaft.
0 x

arnob
Forum Lid
x 40
Contacteer:

Berichtdoor arnob » ma 13 mei, 2019 18:21

Die Camping Key Europe is prima voor gebruik in Zweden.
1 x
Ave, Arno (Bekers)

_Peter_
Forum Lid
x 66

Berichtdoor _Peter_ » ma 13 mei, 2019 23:54

Kan me niet herinneren dat ze om die kaart gevraagd hebben, dit was de camping die het dichtst bij de stad zit, de andere zitten een stuk verder weg. Die kaart is overigens ook weer niet op ellke camping geldig er zijn nog andere in omloop (allemaal om de fietser een poot uit te draaien, want pas vanaf een aantal overnachtingen op 1 camping krijg je vaak pas korting, maar dat is mijn persoonlijke mening)
0 x

arnob
Forum Lid
x 40
Contacteer:

Berichtdoor arnob » di 14 mei, 2019 09:34

Zij het dat de campingkaart die je in Zweden koopt een stuk duurder is dan de Camping key Europe. We zijn wel eens (na heel veel zeuren) onder de verplichting tot aanschaf uitgekomen door vooraf cash af te rekenen.
0 x
Ave, Arno (Bekers)

velo42
Forum Lid
x 2

Berichtdoor velo42 » wo 15 mei, 2019 10:52

Persoonlijk zou ik ook kiezen voor overnachtingen op een camping. De voorzieningen zullen heel wat beter zijn en je kunt er altijd beter uitrusten dan op een wildkampeerplaats. Dit jaar wordt het voor ons Engeland, maar fietsen langs de Oostzee staat voor ooit nog eens op ons verlanglijstje. Ik kijk alvast uit naar je blog en heel veel succes!
1 x

milko
Forum Lid
x 5
Contacteer:

Berichtdoor milko » wo 15 mei, 2019 10:56

velo42 schreef:
wo 15 mei, 2019 10:52
Persoonlijk zou ik ook kiezen voor overnachtingen op een camping. De voorzieningen zullen heel wat beter zijn en je kunt er altijd beter uitrusten dan op een wildkampeerplaats. Dit jaar wordt het voor ons Engeland, maar fietsen langs de Oostzee staat voor ooit nog eens op ons verlanglijstje. Ik kijk alvast uit naar je blog en heel veel succes!
Dank je. UK en Ierland staan ook op mijn todolijst. Ga je een blog bijhouden?
0 x

Bridgestone SM
Forum Lid
x 46

Berichtdoor Bridgestone SM » wo 15 mei, 2019 12:15

velo42 schreef:
.... . De voorzieningen zullen heel wat beter zijn en je kunt er altijd beter uitrusten dan op een wildkampeerplaats. ....
Wat betreft het eerste deel: "voorzieningen" zijn alleen "beter" als je ook weet tegen welke standaard je "beter" afmeet
Wat betreft het tweede deel: afgezien van het voorgaande, durf ik deze stelling sowieso aan te vechten ... "altijd beter uitrusten" lijkt mij onhoudbaar: gemiddeld zijn mijn wilde of semi-wilde kampeerplekjes rustiger als "waar dan ook" (om even iets te overdrijven). Ik weet het: sommige mensen worden nerveus van "wild", soms alleen al van het idee "wild kamperen", anderen horen enge mannen in het "wild" (en dat "wild" bleek dan een ritselende en snuivende Egel te zijn, of een scharrelende Merel).

Maar goed, ik ben blij dat veel mensen de camping prefereren, dan blijft het "wild" kamperen de getolereerde uitzondering.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

milko
Forum Lid
x 5
Contacteer:

Berichtdoor milko » wo 15 mei, 2019 12:34

Bridgestone SM schreef:
wo 15 mei, 2019 12:15
velo42 schreef:
.... . De voorzieningen zullen heel wat beter zijn en je kunt er altijd beter uitrusten dan op een wildkampeerplaats. ....
Wat betreft het eerste deel: "voorzieningen" zijn alleen "beter" als je ook weet tegen welke standaard je "beter" afmeet
Wat betreft het tweede deel: afgezien van het voorgaande, durf ik deze stelling sowieso aan te vechten ... "altijd beter uitrusten" lijkt mij onhoudbaar: gemiddeld zijn mijn wilde of semi-wilde kampeerplekjes rustiger als "waar dan ook" (om even iets te overdrijven). Ik weet het: sommige mensen worden nerveus van "wild", soms alleen al van het idee "wild kamperen", anderen horen enge mannen in het "wild" (en dat "wild" bleek dan een ritselende en snuivende Egel te zijn, of een scharrelende Merel).

Groeten BSM
Mee eens. Zie https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... n-van-wo-i 2 juli en https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... rheinreise 15, 16 en 25 juli.
0 x

milko
Forum Lid
x 5
Contacteer:

Berichtdoor milko » wo 15 mei, 2019 14:55

Bijgaand de hierboven geciteerde campingervaringen. Ze waren weliswaar eerder uitzondering dan regel, maar toch.

Camping La Tuilerie, Vic-sur-Seille - 2 juli 2016

Op de meeste plekken waar ik bivakkeerde heerste rust, maar af en toe moet je die wel afdwingen. Zo ook hier. Tot diep in de avond was het een rumoer van kleine kinderen, die in mijn jeugdjaren rond dat tijdstip al lang in bed zouden hebben gelegen. Ik liet het maar even op zijn beloop. Rond een uur of 11 zou het vast wel stil zijn. Dat was het ook, maar niet voor lang. De opgeschoten jeugd nam het stokje over met keiharde muziek en gekrijs. De maat was vol. Ik heb ze ernstig toegesproken en gedreigd 'le patron' erbij te halen, als ze geen gevolg zouden geven aan mijn oproep. Dat hielp.

Campingplatz Lingenfeld - 15 July 2016

Bivakkeren aan een meertje. Je reinste idylle. Zou je zeggen. Een kinderkamp staat borg voor een akoestisch inferno tot ver na middernacht. Leiding? Waar blijft die legendarische Duitse hang naar Ordnung und Disziplin? Al wat klinkt is een timide "Kinder, seid mal ruhig." Ich bin fassungslos.

Campingplatz Blaue Adria, Altrip - 16 July 2016

What's in a name. Ik tref het alweer niet. Het terrein is rommelig, overbezet en tot laat in de avond heerst er een herrie van jewelste. Kortom, alle ingrediënten om de wens tot desintegratie te voeden. "Beam me up, Scotty!"

Erholungszentrum Grav-Insel - 25 July 2016

What's in a name? Bij aankomst word ik onthaald op een krijsserenade. Dat belooft weer wat. Ik krijg een plek toegewezen naast een bungalowtent "maatje middelgroot circus", uit welks binnenste een Amerikaanse actiefilm - uiteraard nachsynchronisiert - schalt. Het roept reminiscenties op aan mijn jeugdjaren. Het karige aanbod uit Bussum deed ons veelvuldig uitwijken naar de oosterbuur, de nasynchronisatie zum Trotz. Stemmen en akoestiek in flagrant contrast met het visueel gebodene: "Hee Mister, Hände hoch! Aber ein bisschen plötzlich, sonst knallt's."
0 x

Terug naar “Europa”