Jutland fietsroute

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Fuse

Jutland fietsroute

Berichtdoor Fuse » di 23 apr, 2019 22:04

Helaba, vraagje:
ik zou eind augustus begin september de Jutland fietsroute willen fietsen. Heeft er iemand deze al gereden en wat zijn jullie ervaringen? Ik zou het liefst zo veel mogelijk kamperen onderweg om de kosten wat te drukken. Alle tips en info zijn welkom!
greets
Caroline
0 x

Steunzool
Forum Lid
x 40

Re: Jutland fietsroute

Berichtdoor Steunzool » di 23 apr, 2019 22:21

Meer informatie hier.
0 x

Edwin*
Forum Lid
x 198

Berichtdoor Edwin* » do 25 apr, 2019 17:18

Fuse schreef:
di 23 apr, 2019 22:04
Helaba, vraagje:
ik zou eind augustus begin september de Jutland fietsroute willen fietsen. Heeft er iemand deze al gereden en wat zijn jullie ervaringen? Ik zou het liefst zo veel mogelijk kamperen onderweg om de kosten wat te drukken. Alle tips en info zijn welkom!
greets
Caroline
Mijn vrouw, zoontje van 11 en ik hebben ‘m vorig jaar vanaf Emmen tot aan Legoland gefietst.
De eerste dag zijn we vanaf onze woonplaats naar Emmen gefietst en zijn daar gestart met de Jutlandroute.

Onderweg hebben we alleen maar gekampeerd. Afgezien van de hitte vorig jaar zomer, hebben we een prima fietsvakantie doorgebracht.

Als tip zou ik mee willen geven om te bepalen hoeveel kilometer je dagetappe zal worden en wat de keuze aan campings is in de omgeving van waar je die dag denkt uit te komen. Het aanbod van campings is niet overweldigend op de meeste stukken, dus kan een beetje plannen van tevoren geen kwaad.

In Denemarken kun je erg goedkoop kamperen: overnatning in det fri.

Een aanrader, veel plezier!
0 x

Fuse

Berichtdoor Fuse » do 25 apr, 2019 19:45

Hey Edwin,
bedankt voor de tip, ga er rekening mee houden :wink:
0 x

Fuse

Berichtdoor Fuse » do 25 apr, 2019 19:54

Hey Edwin,
toch nog een klein vraagje...hoe zijn jullie weer naar huis gegaan? Met de trein?
En zo ja, is dit goed meegevallen?
0 x

Edwin*
Forum Lid
x 198

Berichtdoor Edwin* » vr 26 apr, 2019 01:13

We zijn van Legoland weer terug gefietst naar Flensburg en daar op de trein gestapt en dat is inderdaad erg goed bevallen.

Het scheelt misschien wel dat wij ongeveer 40 km van Bad Bentheim wonen, dus redelijk dicht bij de grens.

Voor het reizen per trein in Duitsland is veel info op het internet en op dit forum te vinden. Ga je vast wel uitkomen. Je kunt ook googlen op Sparpreisfinder, Quer durchs Land ticket (het goedkoopste traject is te selecteren met Regional Bahn, je kunt bij opties aankruisen dat je een fiets meeneemt, etc.)

Succes een veel plezier!
(Groeten vanuit Indonesië)
0 x

Fuse

Berichtdoor Fuse » vr 26 apr, 2019 20:32

Over treinreizen met de fiets in Duitsland is idd veel te vinden, zal wel lukken. En aan plezier gaat het niet ontbreken, kijk er nu al naar uit...
Jij ook veel plezier in Indonesië :wink:
0 x

Terug naar “Europa”