4 weken richting Frankrijk

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Leon
Forum Lid
x 549

Re: 4 weken richting Frankrijk

Berichtdoor Leon » za 09 mar, 2019 09:44

+2
Geniet er van en als je op een bepaalde dag niet bent waar je dacht ... dan is dat zo. :D
1 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

aandegracht
Forum Lid
x 14
Matty schreef:
vr 08 mar, 2019 22:36
. Ik kan alleen 6 dagen later starten omdat de bus niet eerder gaat. Ik heb dan dus iets langer dan 3 weken voor 1700km.
Als dat bijna een kwart van je vakantie afsnoept zou ik zeker overwegen om met de Treinreiswinkel naar Mntelimar te gaan. Dat zou - zo uit mijn hoofd - met een lange dag reizen en in ieder geval met twee dagen en een overnachting haalbaar moeten kunnen zijn.
1 x

willem.m
Forum Lid
x 317

Berichtdoor willem.m » za 09 mar, 2019 11:29

aandegracht schreef:
za 09 mar, 2019 11:09
Matty schreef:
vr 08 mar, 2019 22:36
. Ik kan alleen 6 dagen later starten omdat de bus niet eerder gaat. Ik heb dan dus iets langer dan 3 weken voor 1700km.
Als dat bijna een kwart van je vakantie afsnoept zou ik zeker overwegen om met de Treinreiswinkel naar Mntelimar te gaan. Dat zou - zo uit mijn hoofd - met een lange dag reizen en in ieder geval met twee dagen en een overnachting haalbaar moeten kunnen zijn.
Of de Flixbus. Voor 37 euro naar Valence met 1 overstap in Lyon: https://shop.flixbus.nl/search?departur ... 01.06.2019.
1 x
www.themeeg.nl

Vind je dit bericht ongepast? Meld het bij mij, dan pas ik het even aan.

peter de rijk
Forum Lid
x 58
Contacteer:
willem.m schreef:
za 09 mar, 2019 11:29
Of de Flixbus. Voor 37 euro naar Valence met 1 overstap in Lyon: https://shop.flixbus.nl/search?departur ... 01.06.2019.
Of als je niet 's nachts in een bus wilt zitten: 's middags met de Flixbus naar Parijs, daar overnachten (Kyriad Bercy vlakbij het Flixbus-station is goedkoop en heeft stalling voor fietsen) en de volgende ochtend de TGV naar het zuiden nemen.
Zes dagen moeten wachten op een Cycletours bus is in elk geval nergens voor nodig.
Laatst gewijzigd door peter de rijk op za 09 mar, 2019 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
De Wijde Wereld — reisverslagen & traveltips

fud0
Forum Lid
x 29

Berichtdoor fud0 » za 09 mar, 2019 13:15

Leuk hoor, leuk doel en idd. ik heb dat ook wel eens gedaan, me ergens laten afzetten, in Zürich bv. met trein en via een ronde door de bergen weer terug naar NL en het landschap steeds zien veranderen, een avontuur en afzien in de bergen en dan is het ook wel weer leuk en een verademing als je dan van de bergen komt, sjeest het lekker door richting NL en wel magisch moment idd. en dan lekker het laatste stuk met trein vanuit Heerlen of Maastricht weer naar huis.
Ik denk dat de 1700 km in de tijd die je voor ogen hebt wel haalbaar kan zijn, ik maak altijd een 'afsnijmogelijkheid'. Iig heel veel voorpret gewenst. :)
0 x

ErikB81
Forum Lid
x 7

Berichtdoor ErikB81 » za 09 mar, 2019 14:39

met trein en via een ronde door de bergen weer terug naar NL en het landschap steeds zien veranderen, een avontuur en afzien in de bergen en dan is het ook wel weer leuk en een verademing als je dan van de bergen komt, sjeest het lekker door richting NL en wel magisch moment idd. en dan lekker het laatste stuk met trein vanuit Heerlen of Maastricht weer naar huis.
Mijn eerste fietsvakantie deed ik een rondje: via de Rijn naar de Elzas en weer terug via België. Eenmaal in Maastricht heb ik een biertje gedronken op het terras en ben ik met de trein naar huis gegaan, dat was inderdaad een heerlijk gevoel :).
0 x

Matty
x 2

Berichtdoor Matty » za 09 mar, 2019 20:29

peter de rijk schreef:
za 09 mar, 2019 12:19
willem.m schreef:
za 09 mar, 2019 11:29
Of als je niet 's nachts in een bus wilt zitten: 's middags met de Flixbus naar Parijs, daar overnachten (Kyriad Bercy vlakbij het Flixbus-station is goedkoop en heeft stalling voor fietsen) en de volgende ochtend de TGV naar het zuiden nemen.
Zes dagen moeten wachten op een Cycletours bus is in elk geval nergens voor nodig.
Ik ben n.a.v. jouw bericht en anderen gaan zoeken naar een treinoptie niet wetende waar ik in zou belanden...

De TGV van Brussel naar Valence leek me een goede optie. Altijd al een keer met de TGV willen rijden, mijn vrouw brengt me met de auto naar Brussel, inladen in de trein zonder overstap en in 4,5 uur ben je in Valence.

Totdat je de regels, uitzonderingen t.a.v. fietsen gaat lezen en het is niet zichtbaar bij boekingen welke trein fietsen kan meenemen die niet gedemonteerd zijn. Dus ik dacht ik doe 'm wel in een doos, maar dan blijkt er alsnog geen zekerheid te zijn dat je mee kunt rijden als het bagagerek vol zit. Pffffff.

Ik ga de treinreiswinkel nu contacten hoe dit allemaal in z'n werk gaat.
Weet iemand waar ik een doos kan aanschaffen met max. afmetingen 135x85x30 ?
0 x

peter de rijk
Forum Lid
x 58
Contacteer:
Matty schreef:
za 09 mar, 2019 20:29
Goed idee om de treinreiswinkel te raadplegen, gaat vast lukken.
Vraag je fietsenmaker om een doos, maakt niet uit hoe groot, en maak hem zelf op maat met een stanleymes en veel Ducktape. Is alleen de eerste keer lastig.
0 x
De Wijde Wereld — reisverslagen & traveltips

Matty
x 2

Berichtdoor Matty » za 09 mar, 2019 22:49

peter de rijk schreef:
za 09 mar, 2019 22:25
Matty schreef:
za 09 mar, 2019 20:29
Goed idee om de treinreiswinkel te raadplegen, gaat vast lukken.
Vraag je fietsenmaker om een doos, maakt niet uit hoe groot, en maak hem zelf op maat met een stanleymes en veel Ducktape. Is alleen de eerste keer lastig.
Geboekt op 9 juni!
10u33 BRUSSEL MIDI
14u40 VALENCE - TGV STATION (OP 10KM VAN HET CENTRUM VAN VALENCE - FR)
Reisdetails Direct TGV Reisduur4u07
Geweldig om in 4 uurtjes in Zuid-Frankrijk te zijn.

Paar interessante details:
- Ik heb 82 euro betaald voor eerste klas zitplaats op de website Oui.sncf, geweldige prijs n.m.m. Tweede klasse was slechts 15 euro goedkoper.
- De trein zat al halfvol, dus ik denk dat slim is om vroeg te boeken. Je kon bij eerste klas zelf je zitplaats selecteren in de wagon.
- Nadat ik had betaald, heb ik gecheckt wat de prijs daarna was. De ticketprijs ging naar 89 euro!!!
- Boekingssysteem werkt dus hoe voller de trein => ticketprijs omhoog.
- Fiets moet in doos/tas van 90x120x30. Is nog wel een dingetje, maar vergt alleen goede voorbereiding, ik zie wel. Als ik niet wordt toegelaten start ik m'n tocht wel in Brussel :P

Ik heb de app gedownload en mezelf geregistreerd. Alle info en ticket zijn nu op mijn telefoon beschikbaar.
0 x

willem.m
Forum Lid
x 317

Berichtdoor willem.m » za 09 mar, 2019 23:08

Klinkt goed! Kun je na het monteren nog een eindje gaan fietsen ook, en dan met een wijntje voor de tent genieten!
0 x
www.themeeg.nl

Vind je dit bericht ongepast? Meld het bij mij, dan pas ik het even aan.

bert sitters
Forum Lid
x 84
@Matty,
Eerste klas TGV biedt je beduidend meer comfort dan de bus van Cycletours.
Om 14:40 al op Valence TGV! Mooie stad. De fietsroute ViaRhona loopt door de stad.
Je fiets mag ook in een hoes. Zorg dat je vroeg op het perron staat van Brussel-Zuid en bij de juiste deur. Let op je rijtuignummer en het bord met de samenstelling van de trein op het perron. Het is het beginstation, dus als je er vroeg bij bent, heb je kans dat de grote bagagerekken nog leeg zijn.
0 x
En hoe verder hij ging, des te langer was zijn terugweg. www.fietsrondje.nl

Terug naar “Europa”