Donderdag 25 april tussen 11:00 en 12:00 zijn website en forum vanwege onderhoud buiten gebruik.

Fietsen ten zuiden van Rome

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Wim
Forum Lid
x 215

Fietsen ten zuiden van Rome

Berichtdoor Wim » di 05 mar, 2019 20:55

Ik ben al vele jaren verliefd op zuid Italië, maar heb er nog nooit gefietst. Anders dan voor Spanje of binnenkort de Balkan zijn er voor de Mezzogiorno nog geen routes van Benjaminse, Reitsma of de Europafietsers, en evenmin van Esterbauer/Bikeline. Misschien kunnen we hier inventariseren wat er al wel is.
0 x

Wim
Forum Lid
x 215

Re: Fietsen ten zuiden van Rome

Berichtdoor Wim » di 05 mar, 2019 21:30

https://italy-cycling-guide.info/region ... ern-italy/ Dit lijkt me vast een mooi begin. Ik ga eens rustig kijken.

Voor Sicilië en Malta: http://www.medinbike.eu/en/mappa_sicilia_malta.asp

Van alles voor heel Italië: http://www.bicitalia.org/it/bicitalia/l ... -bicitalia
0 x

CarlW
Forum Lid
x 47

Berichtdoor CarlW » di 05 mar, 2019 21:50

Van deze zijn ze nog bordjes aan het plaatsen:
https://marketingdelterritorio.info/ind ... -t-aspetti
0 x

Wim
Forum Lid
x 215

Berichtdoor Wim » di 05 mar, 2019 22:00

Dat is wel een spannende, zo hoog in de Apennijnen. Zo te zien zijn er misschien nog niet overal bordjes maar zijn er wel gpx tracks.
0 x

math
Forum Lid
x 73

Berichtdoor math » di 05 mar, 2019 22:08

Ik heb twee keer (2001 en 2007) de Apennijnen route van Cycletours gereden, een prachtige route van Basilicata naar Emilia-Romano. Hotels als overnachting, maar er was, meen ik, ook een variant met kamperen. De etappe-plaatsen waren Potenza, Melfi, Grottaminarda, Morcone, Barrea, Rocca di Cambio, Fonte Ceretto, Giulianova, Norcia, Perugia, Poppi en Sasso Marconi.

Ik heb nog een stap-voor-stap beschrijving liggen.
0 x

luddo
Forum Lid
x 11
Contacteer:

Berichtdoor luddo » di 05 mar, 2019 22:45

Afbeelding

of kijk naar onze route van Sicilië naar Napels
Route Italie 2014

Voor een verslag zie:
http://luddo.freehostia.com/Italy2014/Italy2014.htm
0 x
Cycling in the mountains - www.luddo.nl

Steunzool
Forum Lid
x 31
In een ander topic ging het over een GPX-track van Rotterdam via Rome naar Bari. Die is gemaakt met behulp van brouter.de waar onze fietsende digitale oosterburen autoluwe wegen aan fietspaden koppelen en waar je bovendien (o.a.) kunt aangeven of je op die route veel, een beetje of helemaal niet wil klimmen. Echt tof.
Routes maken kan tegenwoordig in een paar tellen. Ervaringen met de digitale zuiderburen tegenhanger (routeyou.com) staan hier.

Ik heb daarna nog een andere versie gemaakt die doorliep tot Brindisi maar die kan ik niet meer vinden. Die andere ging echt niet door Zwitserland en om Rome heen, deze gaat een stukje door Geneve en dwars door Rome. Totaal hoogtemeters is volgens brouter 15337 op 2534 km dus als dat klopt is deze reis volledig 65+-proof.

Het idee is/was om vanaf Bari over te varen naar Albanië en dan over de Balkan via Zagreb en Wenen richting Praag en dan weer naar huis. Hij stond voor vorig jaar op de planning maar dat ging mooi niet door en dit jaar denk ik ook niet maar zeg nooit nooit. Ik heb nog geen ervaringen met deze track of met brouter, maar het ziet er echt leuk uit in de testopstelling.

De GPX-track van het Noordereiland naar Bari staat hier (rechts klikken -> opslaan als). Hoogtemeters na Rome viel erg mee. Als je die details wilt weten kun je de track naar mygpsfiles.com slepen.
0 x

Wim
Forum Lid
x 215

Berichtdoor Wim » wo 06 mar, 2019 09:45

Dank je.
0 x

Tom1986

Berichtdoor Tom1986 » za 06 apr, 2019 12:35

math schreef:
di 05 mar, 2019 22:08
Ik heb twee keer (2001 en 2007) de Apennijnen route van Cycletours gereden, een prachtige route van Basilicata naar Emilia-Romano. Hotels als overnachting, maar er was, meen ik, ook een variant met kamperen. De etappe-plaatsen waren Potenza, Melfi, Grottaminarda, Morcone, Barrea, Rocca di Cambio, Fonte Ceretto, Giulianova, Norcia, Perugia, Poppi en Sasso Marconi.

Ik heb nog een stap-voor-stap beschrijving liggen.
Hallo Math,

Heb je voor mij de beschrijving van de route? Misschien is er nog iemand die een mooie route heeft gemaakt in de appenijnen?

Groeten Tom
0 x

math
Forum Lid
x 73

Berichtdoor math » wo 10 apr, 2019 14:42

Enkele dagen niet meer naar dit Forum gekeken en daardoor deze vraag gemist.
Stuur me een PB met je mailadres en ik stuur je een scan van de routebeschrijving van toen (2001 ; 7 A4-pagina's).
0 x

math
Forum Lid
x 73

Berichtdoor math » vr 12 apr, 2019 19:19

Bladerend in het Lonely Planet gidsje Cycling Italy uit 2003, kwam ik nog een 3-daags circuit Trulli & Sassi tegen door Puglia en Basilicata. Trulli zijn de typische witgekalkte huisjes met een puntdak. De ronde loopt over Bari - Altamura - Matera - Gioia del Colle - Noci - Alberobello - Locorotondo - Castellana Grotte - Mola di Bari - Bari. Ongeveer 240 km. Geïnteresseerden wil ik wel een scan van de pagina's mailen (pb).

Mijn ervaring met de Lonely Planet Cycling gidsjes France, Britain en Italy is dat de wegen met veel zorg voor rust en typische landschappen zijn uitgekozen.
0 x

Terug naar “Europa”