Hebben wij indertijd na rijp beraad ook gedaan. "Langs Oude Wegen" is heuvelachtiger en daardoor wat zwaarder, maar cultureel en landschappelijk nogal wat boeiender (reisverslag). De Jacobsroute is verder ook niet een "echtere" pelgrimsroute dan "Langs Oude Wegen", dat is sowieso allemaal vrij arbitrair.
Langs de Camino Francés valt dat gelukkig mee. Zoals ik schreef hebben veel restaurants en bars daar een menú del peregrino dat tussen 19 en 21 uur wordt geserveerd, speciaal voor de wandelpelgrims die 's ochtends om vijf uur hun bed uit moeten omdat ze anders 's middags te laat vrezen te komen voor een plekje in de herberg. Als fietser kun je dat menu natuurlijk ook gewoon bestellen.bert sitters schreef: ↑wo 23 jan, 2019 19:40Eten is in Spanje wat lastiger. In de regel gaan de restaurants 's middag pas om 14 uur open voor de lunch en 's avonds pas om 21 uur. Dat vind ik erg laat na een fietsdag.
Je kunt ook blij zijn voor iemand. En zoiets ook graag ooit nog eens willen doen, en ook iets leuks plannen Gios.
Frans & Dieuwertje schreef: ↑do 24 jan, 2019 12:58Je kunt ook blij zijn voor iemand. En zoiets ook graag ooit nog eens willen doen, en ook iets leuks plannen Gios.![]()
Peter,peter de rijk schreef: ↑wo 23 jan, 2019 13:41Verder zou ik de kampeerspullen bij de Spaanse grens lekker naar ZO-Frankrijk of zo sturen; eenvoudige hotels zijn in Spanje en Portugal niet duur, de steden en dorpen zijn supergezellig
Vrijwel altijd met de tablet- of telefoon-app van booking.com en soms airbnb, zodra we wisten waar we op een bepaalde dag zouden overnachten, dus meestal een paar dagen van tevoren. Soms ook nog wel op de dag zelf, scheelt vruchteloos dwalen door een stadje. Zoals Bert Sitters zegt kun je het ook in de kroeg vragen of bij een benzinestation, dan heb je kans op een nog goedkoper adres (niet iedere kamerverhuurder wil of kan de booking,com-commissie betalen). We hebben nog nooit problemen gehad met deze methode van onderdak vinden, ook afgelopen jaar van Santiago naar Sevilla ging reserveren weer probleemloos. Gemiddelde prijs voor een kamer 30-35 euro.HansvanderVeeke schreef: ↑vr 25 jan, 2019 23:37Hoe zocht je het overnachtingsadres? Langs de Camino is het me duidelijk. Daar is genoeg.
Maar bijvoorbeeld in Portugal. Hoe vond je dan een plek?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten