Van Den-Haag naar Barcelona - Ibiza..

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Jurr
Forum Lid
x 51
Wouter Duijndam schreef:
zo 12 mei, 2019 16:09

Wat is handig: Spatborden thuis laten en de standaard meenemen of allebei thuis laten?
Met jouw reis in jouw periode zou ik de dag voor vertrek even naar de tweeweekse weersverwachting kijken voor het eerste stuk. Bij weinig voorspelde regen zou ik ze lekker thuis laten. Als je zuidelijker komt krijg je doorgaans meer kans op mooi weer, dus voor je tweede stuk zul je ze nog minder snel nodig hebben. Misschien kun je nog wel 40mm Almotion banden kwijt zonder spatborden, of wil je op dat expeditie rubber blijven rijden?

Ik heb nog nooit met een standaard gereden. Ortlieb tassen vind ik degelijk genoeg om de fiets tegen de tas te laten leunen of neer te leggen. En met slechter wegdek vind ik een standaard ook een irritant gerammel, en een makkelijke gewichtsbesparing om 'm thuis te laten.

Overigens zou je met een ander stuur en een vaste stuurpen ook nog wel wat gewicht kunnen pakken. Zo'n krakeling als stuur ben ik al een tijdje geleden van afgestapt.
Laatst gewijzigd door Jurr op zo 12 mei, 2019 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Leon
Forum Lid
x 558
Wouter Duijndam schreef:
zo 12 mei, 2019 16:41
Alle linken op je website zijn niet benaderbaar.
Oef, bedankt voor de mededeling. Ik heb laatst dus iets te enthousiast opgeruimd.
Als het goed is leiden alle links nu naar iets zinnigs, inclusief de eerste.

Mijn standaard gaat altijd mee. Ik vind het heerlijk om mijn fiets, vele malen daags, gewoon neer te kunnen zetten waar ik ben.
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Wouter Duijndam
Forum Lid
x 29
Contacteer:
Jurr schreef:
zo 12 mei, 2019 16:44
Misschien kun je nog wel 40mm Almotion banden kwijt zonder spatborden, of wil je op dat expeditie rubber blijven rijden?

Overigens zou je met een ander stuur en een vaste stuurpen ook nog wel wat gewicht kunnen pakken. Zo'n krakeling als stuur ben ik al een tijdje geleden van afgestapt.
Bedoel je 40 of 50mm? Ik blijf op mijn 42-622 Marathon rijden, ik vind het fijne band en ik heb al een nieuw set liggen. Ik ben niet van plan om nu weer in andere banden te gaan investeren.

Het stuur daar wil ik eens naar kijken na mijn vakantie.
Maar omdat ik mijn dochter nog steeds voorop vervoer is het een handig stuur, want zij houd deze boven vast en ik onder.
0 x

Jurr
Forum Lid
x 51
Wouter Duijndam schreef:
zo 12 mei, 2019 17:27

Bedoel je 40 of 50mm? Ik blijf op mijn 42-622 Marathon rijden, ik vind het fijne band en ik heb al een nieuw set liggen. Ik ben niet van plan om nu weer in andere banden te gaan investeren.
Logisch. Meer dan 42mm zul je niet kwijt kunnen, al zou ik op jouw gekozen route liever in plaats van Marathon Mondial met Marathon Suprême, Almotion of Marathon *zonder toevoeging* rijden denk ik. Scheelt nog wel in gewicht en rolweerstand. Maar stuk zullen deze niet gaan denk ik ;)

Gezien de degelijke banden zou ik overwegen om slechts met 1 reserve binnenband te gaan rijden trouwens. Deze banden zijn dusdanig bombproof dat je ook die waarschijnlijk niet nodig hebt.
0 x

Wouter Duijndam
Forum Lid
x 29
Contacteer:
Het gewicht is te overzien tussen een Mondial Marathon 42-622 (725gr) en een Almotion 40-622 (655gr).
0 x

Bridgestone SM
Forum Lid
x 46
Leon schreef:
zo 12 mei, 2019 16:35
Het is nu https://leonpoels.home.blog/fietsen-2/
Spatborden is puur persoonlijk en weersafhankelijk.
Precies, bij een hittegolf ben je "heel blij" dat de smeltende teer de fiets tot stilstand brengt vanwege de innige verbinding tussen band en spatbord .... dwz liever dat als te moeten merken dat die teer tot achter je oren zit.

Ik heb niet alleen een spatbord maar ook nog een spatlap (home made, lichtgewicht).
Je fiets en vooral je ketting blijven een stuk schoner, ook bij droog weer, met een spatlap.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

dijken63
Forum Lid
x 26
Wouter met reddingsdeken bedoel idd zo’n deken tegen onderkoeling.
Ip nooit nodig, weegt niks en toch een keer gebruikt met koude nachten onder mijn matje.
Stamt nog uit de bergsport tijd. Maar meer fietsers hebben het bij zich.

Heb geen idee hoe ik een stukje tekst in zo’n vakje krijg om de vraag van Wouter te laten zien.... :(
Zo werkt het vast ook wel.

Anja
1 x

Jurr
Forum Lid
x 51
Wouter Duijndam schreef:
zo 12 mei, 2019 18:11
Het gewicht is te overzien tussen een Mondial Marathon 42-622 (725gr) en een Almotion 40-622 (655gr).
Dat valt inderdaad nog best mee, zeker omdat die Mondials nog breder zijn ook.
dijken63 schreef:
zo 12 mei, 2019 18:57

Heb geen idee hoe ik een stukje tekst in zo’n vakje krijg om de vraag van Wouter te laten zien.... :(
Zo werkt het vast ook wel.
Bij het desbetreffende bericht op de knop met " klikken. Dan het deel van de tekst weghalen waar het niet om gaat en na het onderste woord quote wat tussen blokhaken gezet is dan je eigen reactie zetten.
1 x

Wouter Duijndam
Forum Lid
x 29
Contacteer:
Jurr schreef:
zo 12 mei, 2019 19:01
Dat valt inderdaad nog best mee, zeker omdat die Mondials nog breder zijn ook.
Opmerkingen over rolweerstand zijn leuk en kan het ook niet zo zijn dat iemand de banden in zijn benen heeft zitten? Ik fiets bijvoorbeeld ook altijd met licht aan en ik heb nu niet het idee dat deze banden inleveren in rolweerstand.
dijken63 schreef:
zo 12 mei, 2019 18:57
Wouter met reddingsdeken bedoel idd zo’n deken tegen onderkoeling.
Ip nooit nodig, weegt niks en toch een keer gebruikt met koude nachten onder mijn matje.
Stamt nog uit de bergsport tijd. Maar meer fietsers hebben het bij zich.
Anja, ik heb er niet bij stil gestaan (zoals bij vele zaken door leden hier aangedragen) en vind het een waardevolle toevoeging. Met 59gr heb ik een verpakking in mijn EHBO tasje gepropt.
Laatst gewijzigd door Wouter Duijndam op zo 12 mei, 2019 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Wouter Duijndam
Forum Lid
x 29
Contacteer:
dubbele post.
0 x

dijken63
Forum Lid
x 26
Anja, ik heb er niet bij stil gestaan (zoals bij vele zaken door leden hier aangedragen) en vind het een waardevolle toevoeging. Met 59gr heb ik een verpakking in mijn EHBO tasje gepropt.

Weer wat geleerd, maar toch nog niet goed genoeg ....
0 x

Wouter Duijndam
Forum Lid
x 29
Contacteer:
Ik zal je even helpen.
Hier moet je op drukken als je tekst van iemand wilt citeren.
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (510 Bytes) 215 keer bekeken
De tekst welke tussen [ deze haken ] staat laat je onaangetast en de tekst die tussen de QUOTE's staan kun je zelf aanpassen.
Knipsel1.PNG
Knipsel1.PNG (7.34 KiB) 215 keer bekeken
Zoals je ziet heb ik mijn eigen tekst "Anja, ik heb er niet bij stil gestaan (zoals bij vele zaken door leden hier aangedragen) en vind het een waardevolle toevoeging. Met 59gr heb ik een verpakking in mijn EHBO tasje gepropt." verwijdert.

En dit ziet er dan in het forum zo uit.
dijken63 schreef:
zo 12 mei, 2019 19:35
Weer wat geleerd, maar toch nog niet goed genoeg ....
1 x

Wouter Duijndam
Forum Lid
x 29
Contacteer:
Ik heb aanstaande zaterdag een sport evenement in Madestein, Den-Haag en heb via Archies een camping gevonden die ik via Google niet vond.
Ondanks de weer voorspelling ga ik aankomend weekend toch na het evenement proef kamperen bij Het Zonneveld in Schipluiden.

1 van de redenen is om te oefenen met de Garmin Etrex in onbekend gebied.
1 x

bast1aan
Forum Lid
x 65
Contacteer:
Wouter Duijndam schreef:
wo 08 mei, 2019 12:43
Die gastankjes dat word elke week minder qua gewicht. En tegen de tijd dat ik voor Spanje zit heb ik er nog maar 1 bij mij. De reden van mijn keuze om uit te rekenen wat ik aan gas nodig hebt komt doordat de MSR Pocket Rocket 2 een schroefaansluiting heeft en ik las op dit forum dat deze slecht te verkrijgen zijn in Frankrijk.
Tankjes met schroefaansluiting zijn tegenwoordig bij elke Decathlon in Frankrijk te verkrijgen heb ik begrepen.
0 x

Terug naar “Europa”