LF3 Maasroute afgesloten

Daanet (17-7-17) heb ik een fietstochtje gemaakt en gemerkt dat de LF3 tussen Stein en Urmond op diverse plaatsen is afgeloten wegens wegenwerken.
Er zijn geen omleidingsroutes aangegeven.
Op één plaats staat dat het nog duurt tot week 35. Dat is eind augustus.

Met de groeten van de LF-organisatie, de VVV, de provincie, de gemeenten en de aannemers.

Ook op een aantal andere plaatsen in het Heuvelland zijn deze zomer weer wegenwerken op het LF- en knooppuntenbetwerk met afsluitingen zonder omleidingsroutes. Je bent gewaarschuwd.

Afbeelding
Tip, neem tussen Roermond en Maastricht de Belgische oever van de Maas route. Die is mooier.
Ik las net toevallig dat het nieuwe boek van paul benjaminse fietsen langs de maas is uitverkocht. De 2e druk verschijnt pas eind van het jaar.

Mario
Ik ben bang dat het hier niet bij blijft. Er worden grindafgravingen voorbereid/zijn al aan de gang en de route over de kanaalbrug (reconstructie door Rijkswaterstaat) zou dicht zijn tot "medio" juli (die termijn is al 2 maanden opgeschoven) en die over de maasdijk tot, meen ik , 27 juli. Verderop zijn ook wegen onbegaanbaar gemaakt en het lijkt erop dat dit altijd of tenminste 10 jaar zo blijft. Dankzij een besluit door provinciale CDA-meerderheid, ruim 20 jaar geleden. Het landschap wordt voor winstbejag verkwanseld. Overigens verdwijnen er ook in België delen van de routes. Zelfde achtergrond.
Leon schreef:Er zijn geen omleidingsroutes aangegeven.

Met de groeten van de LF-organisatie, de VVV, de provincie, de gemeenten en de aannemers.
Het aangeven van een omleidingsroute voor een bewegwijzerde route is bij afsluiting de taak van de wegbeheerder (in het geval van de foto de gemeente, gok ik zo). Als die in gebreke blijft, kun je daar toch bezwaarlijk vanaf dag 1 de VVV of het Fietsplatform ("de LF-organisatie") boos op aankijken.
En waarmee maar weer is aangetoond dat het meenemen van een kaart (eender welke wijze), geen kwaad kan.... :)

Groet, Tom.
sjefke schreef:Ik ben bang dat het hier niet bij blijft. Er worden grindafgravingen voorbereid/zijn al aan de gang en de route over de kanaalbrug (reconstructie door Rijkswaterstaat) zou dicht zijn tot "medio" juli (die termijn is al 2 maanden opgeschoven) en die over de maasdijk tot, meen ik , 27 juli. Verderop zijn ook wegen onbegaanbaar gemaakt en het lijkt erop dat dit altijd of tenminste 10 jaar zo blijft. Dankzij een besluit door provinciale CDA-meerderheid, ruim 20 jaar geleden. Het landschap wordt voor winstbejag verkwanseld. Overigens verdwijnen er ook in België delen van de routes. Zelfde achtergrond.
Het zal hier inderdaad niet bij blijven. Het is hier ook niet mee begonnen. Het is al vele jaren bezig. Ik doel er in dit stukje eigenlijk niet op dat ons cultuurland wordt verwijderd (niet aangetast, maar verwijderd) maar ik doel er op dat er werkzaamheden worden uitgevoerd op toeristische routes, in het hoogseizoen en dat er totaal geen rekening mee wordt gehouden met fietsers en dat de met duur geld aangelegde en met veel blabla verkochte routes er dus voor Jan Lul bijliggen.
Waar ik me vooral over verbaas is dat alle betrokken partijen (Rijk, provincie, gemeenten, VVV, LF-routemakers*, etc. etc.) er bij staan en er naar kijken maar er niks aan doen.

*: die weten er al jaren van. Ik heb betrokken personen op hun stand van de Fietsvakantiebeurs er de afgelopen 4 à 6 jaar meerdere malen op aangesproken, maar verder dan "tsja, tsja, vervelend" komt men niet.
Het pluche zit gewoon te lekker kennelijk.
Casartelli schreef:

Het aangeven van een omleidingsroute voor een bewegwijzerde route is bij afsluiting de taak van de wegbeheerder (in het geval van de foto de gemeente, gok ik zo). Als die in gebreke blijft, kun je daar toch bezwaarlijk vanaf dag 1 de VVV of het Fietsplatform ("de LF-organisatie") boos op aankijken.
We zijn dus niet bij dag 1, maar ergens ver boven de 1000.
Mochten er in Belgisch- Limburg omleidingen zijn, dan staan deze goed aangegeven.Ook tijdelijk bij afsluiten Door een Kermis worden de bordjes aangepast. Mijn recente ervaring is dat de Maas route in België uitstekend is.
Veel plezier.
Leon schreef:Waar ik me vooral over verbaas is dat alle betrokken partijen (Rijk, provincie, gemeenten, VVV, LF-routemakers*, etc. etc.) er bij staan en er naar kijken maar er niks aan doen.

*: die weten er al jaren van. Ik heb betrokken personen op hun stand van de Fietsvakantiebeurs er de afgelopen 4 à 6 jaar meerdere malen op aangesproken, maar verder dan "tsja, tsja, vervelend" komt men niet.
Het pluche zit gewoon te lekker kennelijk.
Casartelli schreef:

We zijn dus niet bij dag 1, maar ergens ver boven de 1000.
Als sinds de paar jaar daar dat ik daar niet meer actief ben alle betrokkenen rond toeristische fietsroutes aangenaam pluche gekregen hebben, dan wordt het hoog tijd dat ik mijn betaalde voltijdsbetrekking opzeg en mij weer in de toeristische fietsroutebranche meld. Ik vermoed echter dat dat niet zo is.

Dat de betreffende vrijwilliger die net op de beurs stond de situatie ter plaatse niet kent en dat hij evenmin een direct lijntje met elke plaatselijke vrijwilliger (die ook niet meer mandaat heeft dan een paar keer per jaar controleren of alle bordjes er nog netjes bij staan) heeft en zich dus op een "tsja, tsja, vervelend" verlaat, kan ik hem bezwaarlijk kwalijk nemen (al zou hij eigenlijk de Bordje Weg-app/website wel genoemd moeten hebben).
Casartelli schreef:Dat de betreffende vrijwilliger die net op de beurs stond de situatie ter plaatse niet kent en dat hij evenmin een direct lijntje met elke plaatselijke vrijwilliger (die ook niet meer mandaat heeft dan een paar keer per jaar controleren of alle bordjes er nog netjes bij staan) heeft en zich dus op een "tsja, tsja, vervelend" verlaat, kan ik hem bezwaarlijk kwalijk nemen (al zou hij eigenlijk de Bordje Weg-app/website wel genoemd moeten hebben).
Dat is een mooi voorbeeld van hoe iedereen zich keurig aan de regels van zijn/haar taak houdt.
Zo'n bordjesvrijwilliger zou tegen de organisatie moeten zeggen dat ze wat hem betreft ****** zolang de situatie zo is.
Zo'n beursvrijwilliger zou in staat moeten zijn om onderscheid te kunnen maken tussen iemand die zegt dat er een bordje uit het lood hangt en iemand die uitlegt dat en waarom er al jaren forse problemen zijn.
Vrijwilligers die altijd maar de problemen opsoppen die door anderen worden veroorzaakt maken volgens mij soms meer kapot dan ze denken.
In je laatste zin zit wel een kern van waarheid, denk ik. Ik noemde de Bordje Weg-app al als manier om onderhoudsarbeid aan de gebruiker te delegeren; het NS-forum waar ijverige treinhobbyisten aan minder ingevoerde reizigers zaken over treinabonnementen, de ov-chipkaart etc. uitleggen die eigenlijk voor rekening van de klantenservice hadden moeten komen, is een ander voorbeeld. En mijn (inmiddels voormalige) telefoonprovider heeft ook al zo'n forum...

Dat laat onverlet dat de wegbeheerder in gebreke blijft. Iedereen die zijn voordeel wil doen met die informatie, doet er zijn voordeel mee. :)