Fietsen naar Santiago de Compostella - digitale routebeschrijving?

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Mic
Forum Lid
x 8
Voor de routebeschrijving zijn er o.a. drie boeken op papier van Clemens Sweermen beschikbaar. In het kaden van gewichtsbesparing zoek ik deze of andere routebeschrijvingen in digi-vorm, zoals PDF of E-boek formaat. Ik kan het niet vinden. Iemand een tip?
0 x

peter de rijk
Forum Lid
x 58
Contacteer:
Koop de routegidsen van Sweerman, leg ze onder de scanner en maak er pdf's van, bijvoorbeeld met ABBYY Finereader. Andere "oplossingen" lijken me minder legaal.
0 x
De Wijde Wereld — reisverslagen & traveltips

oswald
Forum Lid
x 1
Ik gebruikte de app Buen Camino pro. Route op kaart, logeer-, eet-, drank mogelijkheden, profiel etappe enz. Alternatieven voor fietsers waar het pad te zwaar is. Op kaart wordt je positie getoond. Mogelijkheid je etappes voor te bereiden.

Ik stop ook de gps track in mijn fiets gps. De reisgidsen zijn balast en alleen geschikt om s avonds even te lezen wat er je de volgende rit te wachten staat. Dit vond ik ook in de app.
Indien gewenst stuur ik je een paar schermafbeeldingen om je een beter idee te geven.
0 x

dirk lefebure
Dag Oswald, Ik ben van Tervuren - België. Volgend jaar zal ik er 60 zijn en gaan wij met een groep van 8 personen van Léon naar Compostella. Graag had ik alle mogelijke info geweten. Ik ben in het bezit van het boekje deel drie Compostella route maar wil alles zelf voorbereiden en een boekje tijdens het rijden is niet zo handig. Hier volgen mijn vragen : Welke gps toestel gebruik je ( ik meestal Google Maps maar wil er wel een goede aanschaffen). Is er steeds internet in die streken voor gebruik gsm en gps toestel. Heb jij de route toevallig al op gps staan en zo ja wil je die delen met mij. Welke drukke wegen of slechte wegen vermijden. Wij zijn fietsers maar niet met racefietsen dus kalme en rustige wegen lijkt mij beter. Mijn echtgenote, die niet fiets, rijdt achter ons dus van bagage moeten wij ons niet veel aantrekken. Maar 6 van de 8 personen rijden elektrisch. Lukt dit ? Kunnen wij deze tijdens de dagrit opladen. De 2 zware bergetappes zijn die te doen. Je ziet veel vragen dus want ik sta nog maar in het begin van de voorbereiding. Alvast bedankt voor alle info. Dirk Lefebure, www.dirklefebure.be en dirklefebure@telenet.be
0 x

Regine
Forum Lid
x 1
Is die app niet voor wandelaars? Kan je ook een optie 'fietsen' kiezen?
0 x

dijken63
Forum Lid
x 25
Hallo Dirk,
Dit is een topic van 2 jaar geleden.
Inmiddels zijn er velen onder ons die GPX bestanden hebben en kunnen delen. Ook kan je op de site van de Europa fietsers GPS bestanden vinden. Als je zoekt op de route van Clemens Sweerman deel 3.
Dat boekje is zo duidelijk dat het zelfs zonder Gps lukt😁. En zo’n boekje past in hoesje op de stuurtas.
Als je van te voren de kaarten en route download kan je alles offline fietsen. Geen internet nodig dus. Hooguit voor overnachtingen als je geen herbergen wilt.
Er zijn ook meer mensen met E bikes die de route fietsen, die zullen ongetwijfeld hier ook de nodige info kunnen verstrekken.
Je zou ook op de Fb pagina van de wereldfietser kunnen kijken, er gaan diverse fietsers dit voorjaar die kant op met de zelfde vragen.

Alvast veel plezier.
Anja
0 x

Terug naar “Europa”