Polen, Green Velo route

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Marcello1958
Forum Lid
x 2
Hallo Frans en Dieuwertje,

In juli/augustus 2017 heb ik de Green Velo route gereden (gestart in Gdansk). Prima route, autoluw en zeer goed met borden bewegwijzerd. De route was erg rustig, kwam weinig andere fietsers tegen. En volop natuur en mogelijkheden tot overnachten/kamperen. Delen van de route zijn alleen geschikt voor fietsers en niet voor gemotoriseerd verkeer.
Ben met de trein naar Gdansk gegaan (slechts een overstap in Berlijn) en terug met Flixbus (terugreis daar geregeld).

Met een fietsersgroet,
Marcel
0 x

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 77
Marcello1958 schreef:
za 25 mei, 2019 12:53
In juli/augustus 2017 heb ik de Green Velo route gereden (gestart in Gdansk). Prima route, autoluw en zeer goed met borden bewegwijzerd. De route was erg rustig, kwam weinig andere fietsers tegen. En volop natuur en mogelijkheden tot overnachten/kamperen. Delen van de route zijn alleen geschikt voor fietsers en niet voor gemotoriseerd verkeer. (...)
Hi Marcello,

Dank je, dat klinkt goed. Heb jij of iemand anders ergens een impressie online staan die we mogen inkijken? De impressies op Youtube waren niet echt inspirerend. En wat waren voor jou de absolute highlights? We zijn 30 jaar geleden eens de hele Poolse grens afgereden met de auto en een tentje, nog voor onze fiets carrière, benieuwd hoe het er dus nu is. We gaan misschien deze route gebruiken als basis voor verdere persoonlijke aanpassing - denken over een stuk door Wit-Rusland en wellicht nog een keer de Oekraïne in.
0 x

Marcello1958
Forum Lid
x 2
Kijk eens op https://www.oppad.nl/nieuws/nieuwe-fiet ... -in-polen/ en
http://greenvelo.pl/en/general-information
Voor mij persoonlijk waren de highlights het stuk langs de kust en de oerbossen in Bialowieza.
Er liggen echter ook schitterden steden op de route met veel cultuur en historie.

Groet,
Marcel
0 x

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 77
Dank je die had ik al gevonden 8)
0 x

Bridgestone SM
Forum Lid
x 47
Marcello1958 schreef:
zo 26 mei, 2019 18:30
Voor mij persoonlijk waren de highlights het stuk langs de kust en de oerbossen in Bialowieza.
Nu zijn die - inmiddels zelfs nogal omstreden - "oerbossen" lang niet zo "oer" als men graag wil doen geloven.

Ik ben al lang niet meer in Polen geweest (het was indertijd lang niet altijd een "leuk" land) maar het meest indrukwekkend vond ik de rust en "authentieke" landschappen ... je ging (in ieder geval toen) 50 of meer jaar terug in de tijd. Dat zijn dus die 50+ jaren waarin bij ons erg veel veranderd is, en qua natuur waren bij ons die laatste 50 jaren desastreus.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Terug naar “Europa”