Verslag en info Limousin en Auvergne (F)

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Leon
Forum Lid
x 479
Fietsen in het gebied tussen Limoges, Clermont-Ferrand, Brive-la-Gaillarde en St-Flour in Frankrijk.
Laatst gewijzigd door Leon op do 13 feb, 2014 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

eric190173
Forum Lid
x 2
:D Leuk verslag. Mooie foto's :wink:

De Auvergne is volgens mij één vd armste gebieden van Frankrijk maar qua sfeer en rust wel erg fijn.

Groet
Eric
(nog twee weekjes en we gaan richting Bougondië.... als het weer een beetje meewerkt.)
0 x
four wheels to move your body, two wheels to move your soul...

HansvanderVeeke
Forum Lid
x 85
Contacteer:
Mooi verslag Leon. Compact, informatief en het bevat concrete punten waarop je zelf de tocht zou kunnen maken.
Heb je ook nog de GPS track van de tocht beschikbaar?
0 x
Hans - Blog en website.

jimvandenberg
Forum Lid
Contacteer:
Ha Leon, bedankt voor dit leuk geschreven verslag, je krijgt gelijk zin om die kant uit te gaan.
0 x

DriesBa
Forum Lid
Leon, ik sluit me bij de vorige sprekers aan een prima geschreven en overzichtelijk verslag. Wat mij betreft doe je voor een reisgidsenschrijver niet onder.
0 x
Groet, Dries .......... De fietsende en wandelende tak van de familie

bert sitters
Forum Lid
x 76
Ha die León,

Geen fles wijn van je fiets gevallen?

Groetjes uit Tsjechie,

Bert
0 x
En hoe verder hij ging, des te langer was zijn terugweg. www.fietsrondje.nl

Jarno
Forum Lid
x 2
Contacteer:
Ah Lac de Vassivière, dat is alweer iets van van 20 jaar geleden. Mooie omgeving.
0 x

nicolasfirst
Forum Lid
Leon, heel erg bedankt voor je verslag. Ik vond het na een zoekactie op dit forum. Zoals het er nu naar uitziet zitten we in augustus in die omgeving en zijn dan van plan daar een meerdaagse tocht te gaan maken op onze tandem. Jouw verslag helpt om de plannen concreter te maken.

Dank.

Nico
0 x
Rondreizend van voet naar fiets

Marten
Forum Lid
Contacteer:
HansvanderVeeke schreef:Mooi verslag Leon. Compact, informatief en het bevat concrete punten waarop je zelf de tocht zou kunnen maken.
Geen idee of Leon een GPS-track heeft, maar ik heb aan de hand van zijn kaart geprobeerd om de route na te maken. Het zou zoiets moeten zijn als in DIT GPX-BESTAND.
0 x
Marten | www.tandemclub.nl | Tandems - the only bikes with the correct seat-to-wheel ratio.

Leon
Forum Lid
x 479
Marten schreef:
HansvanderVeeke schreef:Mooi verslag Leon. Compact, informatief en het bevat concrete punten waarop je zelf de tocht zou kunnen maken.
Geen idee of Leon een GPS-track heeft, maar ik heb aan de hand van zijn kaart geprobeerd om de route na te maken. Het zou zoiets moeten zijn als in DIT GPX-BESTAND.
Nee, ik heb geen track en ik denk dat je je vergist in de bochtigheid van de wegen die ik gefietst heb, ik heb nl. vrijwel geen van de wegen gefiets die je op het kaartje ziet.
Zelf kan ik je route niet openen wegens geen gps-apparaat; heb je een bestand dat ik met google earth kan openen?
Leon
0 x

Michael W
Forum Lid
x 1
Contacteer:
Leon schreef:Zelf kan ik je route niet openen wegens geen gps-apparaat; heb je een bestand dat ik met google earth kan openen?
Leon
Kan je heel eenvoudig zelf converteren op: http://www.gpsvisualizer.com/map_input?form=googleearth
0 x

Leon
Forum Lid
x 479
Michael W schreef:
Leon schreef:Zelf kan ik je route niet openen wegens geen gps-apparaat; heb je een bestand dat ik met google earth kan openen?
Leon
Kan je heel eenvoudig zelf converteren op: http://www.gpsvisualizer.com/map_input?form=googleearth
Toch niet slecht. Ik denk dat je 80% goed hebt. Uiteraard zijn die andere 20% de mooiste :wink:
0 x

Marten
Forum Lid
Contacteer:
Leon schreef:
Michael W schreef:
Leon
Toch niet slecht. Ik denk dat je 80% goed hebt. Uiteraard zijn die andere 20% de mooiste :wink:
Kun je (bij benadering) aangeven waar die 20% mooiste ongeveer liggen? Ik heb er nu voor gekozen om op de Mapsource-kaart zoveel mogelijk de wegen met de meeste bochtjes te selecteren, dat werkt vaak goed. Maar wellicht had ik ook nog stukken moeten meenemen die volgens Mapsource onverhard zijn. Dat zijn vaak prachtige wegen.
0 x
Marten | www.tandemclub.nl | Tandems - the only bikes with the correct seat-to-wheel ratio.

Leon
Forum Lid
x 479
Maak je geen zorgen, alle witte weggetjes zijn mooi daar.
Je hoeft ze alleen maar aan elkaar te plakken en de weggetjes te kiezen die langs dingen gaan die je wel aardig lijken.
Leon
0 x

Jurre
Mede geïnspireerd door dit enthousiasmerende en zeer accurate verslag (!) hebben wij zojuist twee fijne weken en 800 bijna zonder uitzondering mooie kilometers in dit gebied gehad. Er is geen woord aan gelogen. Ontzettend bedankt Leon. Ter aanvulling: wij hebben waar het even kon de groene, zogenaamde 'scenic routes' gevolgd (zie scan Michelinkaart hierboven). Vaak het mooiste uitzicht.

Echte aanraders zijn ook de tocht vanaf Aurillac via de route de cretes over de Puy Marie (net buiten de hier beschreven route, goed te doen voor getrainde klimmers) , het 'dal' daarachter en de ronde om het Cezalierplateau heen. De oostzijde van de de Correze is daarentegen wel érg bossig. Wij vonden de (net buiten jullie route vallende) wijdsere westkant met o.a. het gebied rond de Puy-le-Suc fraaier. Mensen die erg op eenzaamheid gesteld zijn - het kan augustus zijn geweest - kunnen Vassiviere beter mijden, al is de ronde er omheen fraai, over het tijdritparcours uit eerdere Tour de Frances.
0 x

Leon
Forum Lid
x 479
Bedankt voor het bericht Jurre. Leuk om te horen dat mijn verslag ook echt gebruikt wordt.
De aanvullingen zal ik zeker onthouden. Ook goed om eens een bevestiging te horen dat zélfs een gebied als het lac de Vassivière in augustus onaangenaam druk is. Eind juni werden we er nog van een camping weggestuurd omdat er niemand was.
Je hebt idd nogal bossige gebieden. Voor mij ook niet alles, ik hou van uitzicht, maar sommigens vinden het heerlijk. Het mooie is dat er genoeg afwisseling te krijgen is.
Groet,
Leon
0 x

Leon
Forum Lid
x 479
2013: Ryanair gaat op Brive vliegen.
Van l1.nl:
Luchtvaartmaatschappij Ryan Air vliegt vanaf dit voorjaar vanuit Maastricht op Zuid-Frankrijk.
Op woensdag 3 april staat de eerste vlucht gepland naar de regionale luchthaven Brive-La-Gaillarde. De vluchten vanaf Maastricht Aachen Airport zullen ttwee keer per week plaatsvinden op woensdag en zondag.
0 x

Negrelli
Forum Lid
x 1
Het verslag ontbreekt?
0 x

PeterVanRijn
Forum Lid
x 47
Contacteer:
Negrelli schreef:
do 14 mar, 2019 11:40