te koop reisfiets commuter op basis van Giant Terrago

beste mensen,

ik heb als project een Giant Terrago tot reisfiets opgebouwd.
de advertentie op marktplaats vind je hier: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=1

hier ook de beschrijving en prijs:

te koop een reisfiets vakantiefiets woon-werk-fiets commuter op basis van Giant Terrago
fiets is ‘nieuw’ opgebouwd met o.a. nieuw balhoofdstel. lak is hersteld. onderdelen zijn deels Nieuw en deels tweedehands (in goede gebruikte staat).
fiets is samengesteld, opgebouwd en afgesteld vanuit goede wil en inzet. Ik durf er zo mee op fietsvakantie of flinke reis te gaan! (maar heb daar al een andere fiets voor (maar deze fiets bevalt me steeds meer hoe vaker ik er mee rij!...) ook nu net weer met hogere en rechter op zittend met nieuwe verstelbare stuurpen!...)

gloednieuw zijn nu: profielloze banden (new old stock), crankstel, zadel, achterdrager, pedaal- en wielreflectoren, handvatten, ene binnenband, balhoofdstel , verstelbare stuurpen
zo goed als nieuw zijn: ketting en pignon (14-28), XT achterderailleur
vervangen zijn al vroeger eens: achterwiel, trapas, meeste kabels, zadelpen
frame is 24 inch en da’s ongeveer 60 cm dus voor de wat langere heer of vrouw, vanaf ongeveer 1.80 m. (zie dit a.j.b. niet als mountainbike waar de zadelpen heel ver uit moet (dat kan overigens wel als je (richting) de 2 meter bent en stuurpen is ook voldoende lang), maar als een toerfiets en dan mag het frame normaal tot gerust wat aan de grote kant zijn. dat scheelt ook stuurpen die er erg ver uit moet (wat prima kan want het is de volle 1 inch maat stuurpen) (hoogte hoort m.i. uit het frame te komen)
wielmaat 26 inch. nu zitten er Conti Avenue 26x1.75 banden op en dat rijdt heel vlot + stuurt lekker!
27 speed: achter pignon 14 – 28 9speed en voor triple 175 mm crankstel 42-32-22.
27 versnellingen met veel kleine stapjes zodat je goed met juiste verzet kunt rijden bij normale (toer)snelheden al dan niet met bagage of bergop. zie verzettentabel in ene foto

afmontage is voor Deore 9speed Shimano. achterderailleur is XT. achtervelg is Mavic SUP 217. voorwiel is origineel Giant en velgen zijn nog goed.
achterdrager is nieuwe Racktime Add-It max 30 kg (made by Tubus ). (ik heb nog nooit zo’n stabiele drager op een fiets gehad! )
zie de foto’s (deels uit opbouwfase, nog met dikke mtb-banden)
na verkoop geen onderhoudsbeurt en geen garantie (ik ben geen fietsenmaker)
prijs? ik weet een minimumprijs, dus bieden vanaf 400 euro (met o.a./ook alle nieuwe onderdelen ga ik de fiets niet ‘weggeven-en-er-op-toeleggen’, dat snap je wel. en stinkend rijk hoef ik er ook niet van te worden)

opties:
- wielset deore dx naven met rigida rallye 30 velgen en ringetjes achter spaakkoppen en (nog te doen) ombouw naar 9speed: waarschijnlijk (als ombouw 9speed lukt) 150 euro meerprijs (9,50 euro 9sp-achternaaf is voor freewheelbody)
- lowrider voordrager Esge: 25 euro goede tweedehands staat
- touring buitenbanden 26x2.0 50-559 circa 40 euro voor 2 banden, bijv. CST Expedium of Schwalbe Marathon Greenguard of Schwalbe Delta Cruiser Plus (of in maat 26 x 1.75 als je dat wilt. of het stel CST-allround MTB-banden van een andere fiets hier thuis, soort 4season-MTB-banden in maat 26x1.75). wat je wilt, tegen kostprijs (en verzendkosten) en ik zet het er voor je op.
- crankstel Deore triple 44 32 22 met ‘gewone’ cranklengte 170 mm. kettingbladen 44 en 32 zijn Nieuw. blad 22 is goed.
- standaard Esge (nieuw, tegen kostprijs)
en heb je je eigen zadel, dan zonder dit nieuwe zadel en prijs zadel verreken ik met je. idem voor de pedalen. in overleg is zoiets i.p. mogelijk.

contact per mail. ophalen net ten O van Rdam Alexander.

Afbeelding
verdere foto's in de advertentie op Marktplaats of per mail (na pb).
groet! hoogframe
Wil je van het frame ook de ouderdom en hoe gebruikt het is aangeven?
Beste Leon,
De fiets is door mij in het midden van de jaren negentig van de vorige eeuw nieuw gekocht en enkele winters op zondagochtend gebruikt voor een rondje van een uur door de hellingbossen in de Voerstreek, daarna telkens schoongemaakt en gewoon goed onderhouden. Er is ook een enkele keer een weekend mee in de Ardennen ge-mtb-t.
Ik denk dat er geen sprake is van ouderdom, maar van ervaring :lol:
(Het frame is volgens mij in goede staat, anders zou ik de fiets niet te koop aanbieden of aangeven dat ik er zelf zo mee op reis zou kunnen/durven.)
groet, hoogframe
advertentie weer aangepast (Mafplaats vond dat ik te veel trefwoorden gebruikte...) tot:

te koop: reisfiets woon-werk-fiets randonneur vakantiefiets. op basis van Giant Terrago. fiets is weer opgebouwd met o.a. nieuw balhoofdstel. lak is hersteld. onderdelen zijn deels nieuw en deels tweedehands (in goede gebruikte staat).


frame is 24 inch en das ongeveer 60 cm. dus voor de wat langere heer of vrouw, vanaf ongeveer 1.80 m.
(zie dit a.j.b. niet als mountainbike waar de zadelpen heel ver uit moet (dat kan overigens wel als je (richting) de 2 meter bent (zoals ik). de stuurpen is ook voldoende lang), maar als een TOERFIETS en dan mag het frame normaal tot gerust wat aan de hoge kant zijn. dat scheelt ook stuurpen die er erg ver uit moet (wat prima kan want het is de volle 1 inch maat stuurpen (ik bedoel: hoogte hoort m.i. uit het frame te komen. niet uit onderdelen))

wielmaat 26 inch. nu zitten er Conti Avenue 26x1.75 banden op en dat rijdt heel vlot + stuurt lekker! om te reizen kan er prima 26x2.0 onder, zoals Schwalbe Big Apples


frame: stalen (4130 CrMO-staal) Gaint Terrago van medio jaren 90 (ik ben eerste eigenaar).
remmen: no-name v-brakes. heel krachtige en doseerbare remmen. beter dan de oude cantilevers.
schakelen: achter Deore-XT. 9-speed. voor Deore of Deore LX triple.
wielen: achter zo goed als nieuw. Deore naaf en Mavic SUP velg. voorwiel is het originele Giant voorwiel met Rigida-velg (nog niet door remmen doorgesleten)
aandrijving: Shimano triple crankstel (Alivio? 42-32-22 en 175mm cranklengte) op al eens vervangen trapas en zo goed als nieuwe ketting (SRAM PC-nog-wat, meen ik) en zo goed als nieuw pignon 14-28). 27 versnellingen met veel kleine stapjes zodat je goed met juiste verzet kunt rijden bij normale (toer)snelheden al dan niet met bagage of bergop. zie verzettentabel in ene foto.
achterdrager: nieuwe Racktime Add-It max 30 kg (made by Tubus ). (heb nog nooit zon stabiele drager op een fiets gehad! )
gloednieuw zijn nu: profielloze banden (new old stock), crankstel, zadel (Velo Plush), achterdrager, pedaal- en wielreflectoren, handvatten, ene binnenband, balhoofdstel , verstelbare stuurpen.
zo goed als nieuw zijn: ketting en pignon (14-28), XT achterderailleur. vervangen zijn al vroeger eens: achterwiel, trapas, meeste kabels, zadelpen.


fiets is samengesteld, opgebouwd en afgesteld vanuit goede wil en inzet. mijn project van de laatste tijd. Ik durf er zo mee op fietsvakantie of flinke reis te gaan! (maar heb daar al een andere fiets voor)


zie de fotos (deels uit opbouwfase, nog met dikke mtb-banden) na verkoop geen onderhoudsbeurt en geen garantie (ik ben geen fietsenmaker)

prijs? minimumprijs is 375 euro (dat lijkt misschien veel voor sommige mensen, maar gezien ook alle nieuwe onderdelen ga ik geen geld op de fiets toeleggen)

opties: - wielset deore dx naven met rigida rallye 30 velgen en ringetjes achter spaakkoppen en (nog te doen) ombouw naar 9speed: waarschijnlijk (als ombouw 9speed lukt) 150 euro meerprijs (9,50 euro 9sp-achternaaf is voor freewheelbody)
- lowrider voordrager Esge: 25 euro goede tweedehands staat (eventueel Tubus voordrager (Tara of zo heet die, geloof ik)
- touring buitenbanden 26x2.0 50-559 circa 40 euro voor 2 banden, bijv. CST Expedium of Schwalbe Marathon Greenguard of Schwalbe Delta Cruiser Plus (of in maat 26 x 1.75 als je dat wilt. of het stel CST-allround MTB-banden van een andere fiets hier thuis, soort 4season-MTB-banden in maat 26x1.75). wat je wilt, tegen kostprijs (en verzendkosten) en ik zet het er voor je op.
- crankstel Deore triple 44 32 22 met gewone cranklengte 170 mm. kettingbladen 44 en 32 zijn nieuw. blad 22 is goed.
- standaard Esge Pletscher (nieuw, tegen kostprijs)
- slot. wat je wilt, tegen kostprijs (en verzendkosten)
en heb je bijvoorbeeld je eigen zadel, dan zonder dit nieuwe zadel en prijs zadel verreken ik met je. idem voor de pedalen. in overleg is zoiets i.p. mogelijk.

contact per mail. ophalen net ten O van Rdam Alexander.

De fiets is dus in te zetten als vakantiefiets, als travelbike of reisfiets, als woonwerk-fiets of randonneur of randoneur. aandrijving is 9speed 9-speed 3x9 met voor 3 bladen en dus 27 versnellingen. remmen zijn vbrakes of v-brakes en de crankslengte is 175mm of 175 mm cranks, dus voor een triple. twee foto's laten versnellingsdiagram (versnelling of verzetten in diagram bij bepaalde trapfequentie) zien. dus de overbrengingsverhoudingen bij jouw omwentelingen gezien wielgrootte van 26inch of 26 inch of 26-inch van deze in basis atb mtb mountainbike

Vorig voorjaar heb ik een derdehands koga miyata traveller op dezelfde manier opgebouwd en de koper is daar zonder problemen mee van Zuid-Duitsland terug naar NL gefietst. Hij had nog geen lekke band gehad!
Je ziet in de fotos een nagenoeg dezelfde fiets (andere kleur want van ander modeljaar) waar een meneer zonder problemen en veel fietsgenot mee naar Santiago de Compostella gefietst is.
en nieuwe foto's geplaatst, o.a.:
Afbeelding

en
Afbeelding

groet! hoogframe
de fiets is verkocht! aan een jong stel, dat er nog niet uit is voor wie van hen de fiets wordt :D
ik heb voldaan gevoel bij dat de fiets zo goed terecht komt bij mensen die er mee gaan reizen en echt zoiets zochten. het was een mooi fiets-bouw-project!