Gratis dingen onderweg

Overige vragen en opmerkingen over fietsreizen.
keesswart
Forum Lid
x 339
Contacteer:

Re: Gratis dingen onderweg

Berichtdoor keesswart » do 06 jun, 2019 15:41

Ik zie hierboven niets dat off-topic is, integendeel.
0 x
Kees Swart is fietsend en schrijvend fotograaf: www.keesswart.nl

Leon
Forum Lid
x 592

Berichtdoor Leon » do 06 jun, 2019 15:58

keesswart schreef:
do 06 jun, 2019 15:41
Ik zie hierboven niets dat off-topic is, integendeel.
Het gevoel zal ook wel een beetje komen doordat je er deze keer wel erg veel woorden voor nodig hebt die in dit geval ook voornamelijk andermans woorden zijn, niet?
1 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

thijz
x 10

Berichtdoor thijz » do 06 jun, 2019 16:08

IJsklontjes! Vorige zomer was het in Engeland een warme zomer, we fietsten van Harwich naar Lands End in temperaturen boven de 30 graden. Bij bijna elk cafeetje en restaurant bood men ons spontaan aan om ijsklontjes in het water te doen als we vroegen om onze bidons te mogen bijvullen. Was zeer welkom, zo lekker als koud water kan zijn!
0 x

Atrike
Forum Lid
x 7

Berichtdoor Atrike » do 06 jun, 2019 16:53

Bij een fietsvakantie in zuid-Engeland stopten wij ooit om bij een boer eieren te kopen. Volgens de boer moesten we toch echt eens eendeneieren proberen. Veel lekkerder. Dus bij het doosje kippeneieren kregen we er vier eendeneieren gratis bij.

De boer had gelijk. Eendeneieren zijn verrukkelijk. Helaas heb ik ze daarna nooit meer gegeten.
0 x

Bridgestone SM
Forum Lid
x 47
Tja ...

Wild kamperen is gratis, nu ja nadat je geïnvesteerd hebt in een adequate uitrusting, en als je geen boete krijgt (die krijg je dan weer gratis ... is mij overigens nog niet overkomen).

Bijna wild kamperen, dwz met toestemming van de boer/landeigenaar is gewoonlijk ook gratis - afhankelijk van de omstandigheden kost het dan wel weer een briefje of een presentje oid als bedankje.

Slapen in het hooi in de schuur is normaal ook gratis.

Helemaal mooi is het als er een (warme) douche bij komt, een ontbijt, cider & eitjes (en dat iedere dag), een heel (seizoensarbeiders)huisje, een feestmaal of een kat -- dit is me allemaal al overkomen, en zaken als douche en ontbijt meer dan eens.

Water is normaal ook gratis (en normaal ook in overvloed), soms ook warm, en bij heet weer soms ook en de vaste fase (dus in een petfles uit de diepvries).

Of zoals al genoemd: Eigenlijk zijn dit soort van zaken, net als alle ontmoetingen onbetaalbaar.
Extra onbetaalbaar vind ik het als je verwelkomd wordt met "Bent u daar weer" ... als de vorige keer al weer jaren terug was.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Terug naar “Overige Vragen”