kampeeruitrusting baby?

Stel hier je vragen over fietsreizen met kinderen, materiaal voor kinderen, etc.
fiedefiets
Forum Lid

kampeeruitrusting baby?

Berichtdoor fiedefiets » ma 07 aug, 2017 20:57

Hoe slapen jullie kindjes?
Mijn kindje is een half jaar oud. Ik ga begin september kamperen.
Hebben jullie tips voor matrasjes en slaapzakjes of andere handige kampeerspullen?
0 x

Tim_070
Forum Lid

Re: kampeeruitrusting baby?

Berichtdoor Tim_070 » ma 07 aug, 2017 21:27

Ons zoontje is 8 maanden en wij nemen mee:
- Deryan tentje. Staat in de voortent van onze Nallo GT
- Thermarest matje van 120 cm lang voor onder het tentje of voor tussen ons in.
- Regentuinbroek
- Slaapzakje en extra deken indien kans op koude nachten

Nog meer uiteraard, maar dit kan ik nu zo snel bedenken.

Groet,
Tim
0 x

hoogframe
Forum Lid
x 3

Berichtdoor hoogframe » ma 07 aug, 2017 21:31

mij schiet zo te binnen: gebruik een fleecedeken om op te vouwen tot een zacht en warm 'matrasje' of 'bedbodempje'. weegt bijna niks en erg allround bruikbaar. wel even opletten dat de kleine er niet al woelend of draaiend in komt te liggen (verstikkend).
ook een optie (maar dat moet je als ouder wel willen): inbakeren met een lakentje (fleece is dan al snel (veel) te warm) en op een fleece-ondergrond leggen. inbakeren begrenst en steunt het kind, vinden sommigen. anderen vinden het te knevelend.
groet! hoogframe
0 x

groverr
x 7

Berichtdoor groverr » ma 07 aug, 2017 23:06

In een Deryan tentje van marktplaats! Er zit een selfinflateble matje aan de onderzijde (bij ons hartstikke lek, maar dat maakt eigenlijk helemaal niet uit). In het tentje leggen we op de bodem een schapenvachtje. Zijn dekbedje met als aanvulling een slaapzakje bleken bij een buitentemperatuur van 5 graden te warm. Het wordt namelijk in die tentjes als snel meerdere graden warmer. Inmiddels is hij een peuter, maar ligt nog graag in de baby versie en om te voorkomen dat hij het ritsje open peutert doen we er tot zijn eigen tevredenheid een slotje op.

Kortom, als je in september Nederland blijft hoef je weinig laagjes van kleertjes en dekentjes aan toe te voegen, omdat het gaas van het tentje al veel warme lucht vast houdt.
0 x

M&A
Forum Lid

Berichtdoor M&A » di 08 aug, 2017 08:38

Wij gebruiken ook zo'n Deryan tentje voor in de voortent, ook van Marktplaats.
Een zelfopblazend matje zit er in en binnenin nog een dekje. Verder een slaapzakje zoals we dat thuis ook gebruiken. In mei hebben we wel een wat dikker model slaapzak gebruikt waar de mouwen zo nodig afgeritst konden worden. Een laken kwam van pas om over het kleine Deryantentje te leggen (voor afscherming).

Verder in het algemeen heel handig: een picknickkleed met plastic onderlaag. Kan als extra isolatielaag onder het tentje gebruikt worden.
0 x

Travelmaster
Forum Lid
x 53
Hier geen Deryan tentje maar een Tatteljee reiswiegje. Daar doen we nu al drie jaar mee. Met temperaturen 's nachts rond het vriespunt had hij het in z'n slaapzak met mouwtjes en een mutsje op, en een extra dekentje een stuk warmer dan wij!

Ze hebben niet veel nodig - behalve aandacht, geduld en een gezonde dosis knuffels!
0 x

emmiedebeer
Forum Lid
x 1

Berichtdoor emmiedebeer » do 10 aug, 2017 17:54

Ik heb voor mijn kleinkind zelf iets gemaakt waar een termarestmatje in kan. Op de hoeken heb ik deelbare ritsen gezet. Er ontstaat dan een soort wiegje. Mag je zo komen halen, onze kleinkinderen passen er niet meer in. Fietsgroet Emmie
0 x

Terug naar “Fietsen met kinderen”