bidons vullen onderweg, openbare waterpunten

Gezondheid, veiligheid, verzorging en voeding. Prettig op fietsvakantie en weer heelhuids terugkomen.
Roald
Forum Lid
x 1
Op fietse met de banden vol wind,
bidons vullen in Limburg, dit is waar je n watertap vindt:

https://www.wml.nl/nl-nl/158/6317/wmlwatertap.aspx
0 x
''I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up were I intended to be'' (Douglas Adams)

daulagari
Forum Lid
x 4
Of je laat de overpass-turbo lopen,
dan ligt behalve Limburg, de hele wereld open.
1 x

daulagari
Forum Lid
x 4
Zover ik weet heeft openfietsmap ook waterpunten opgenomen, maar wat ik me af vraag hoe je die makkelijk kan vinden in de lijst van POI's.

Op mijn (Engelstalige) Garmin GPS heb ik "Food and Drink", "Shopping", "Fuel Services" geprobeerd maar geen mogelijkheid het dichtstbijzijnde waterpunt te vinden. Iemand een tip?
0 x

rienepien
Forum Lid
x 1
Niet direct POI, maar als als waypoint. Zo heb ik ze voor een tocht ingesteld om een signaal te krijgen als ik in de buurt was. Op het forum van Waypoint vind je de uitleg: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=49&t=47709
1 x

De tovenaar
Forum Lid
x 8
Contacteer:
daulagari schreef:Zover ik weet heeft openfietsmap ook waterpunten opgenomen, maar wat ik me af vraag hoe je die makkelijk kan vinden in de lijst van POI's.

Op mijn (Engelstalige) Garmin GPS heb ik "Food and Drink", "Shopping", "Fuel Services" geprobeerd maar geen mogelijkheid het dichtstbijzijnde waterpunt te vinden. Iemand een tip?

Zoek onder Alle waypoints, en type "water" in
1 x

Niall
Forum Lid
x 2
Goed initiatief die openbare watertappunten maar je moet ze idd maar net weten te vinden... :roll:

Afgelopen weekend erachter gekomen dat Dopper (die van de fancy waterflesjes) een app heeft waarin ook het eea in terug te vinden zou moeten zijn?

Toevoeging: De app blijkt helaas hopeloos verouderd te zijn / wordt niet bijgehouden, jammer :|
0 x

daulagari
Forum Lid
x 4
De truc om onder Alle waypoints "water" te zoeken werkt, bedankt @tovenaar.

Wel krijg ik eerst het Waterschap, de watertoren en een Waterdiabolo te zien voordat ik op 3.7 km afstand een waterpunt zie ("Water"). Ik heb ook een paar categorieën (Shopping, Food and Drink, Recreation, Others) geprobeerd zodat die andere hits niet tevoorschijn komen maar onder geen van die categorieën wordt "Water" gevonden.

In de thread aangegeven door @rienepien staat ook veel nuttige informatie maar ook bij mij zijn de punten niet onder Autoservice>Rustplaats/Toeristisch.. te vinden. Misschien maar eens in de bestanden op de GPS kijken of er een categorie toe te voegen is...

De heb even de waterpunt die te vinden zijn op wml.nl vergeleken met openstreetmap en ze staan allemaal in openstreetmap op die nabij "Mijl op Zeven" net onder Nationaal Park de Groote Peel na.
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 8
Op de warme en zonnige dag van 2 april 2017 (22 graden!) fietste ik vanuit de Voerstreek via Slenaken, Vaals, Plombières, Herve naar Luik = 71½ km. In het restaurant De Zwarte Madonna kon ik m'n bidon met water vullen. Prachtig restaurant met een zeer nadrukkelijke rooms-katholieke inrichting. En langs de N3 in de buurt van Herve bij een frituur weer water bijgevuld. Bij een Delhaize koude melk gekocht voor mijn andere bidon.
0 x

Terug naar “Gezondheid”