Light is niet meer alleen Light als er Light op staat

Gezondheid, veiligheid, verzorging en voeding. Prettig op fietsvakantie en weer heelhuids terugkomen.
Shane
Forum Lid
x 11
Contacteer:
Leon schreef:Maar - even droog oefenen in redeneren - waarom zou ik jóu geloven boven vele anderen?

Gewoon niet doen, gewoon zelf gaan onderzoeken. Ik geef alleen aan dat er andere opties(edit:meningen*) zijn dan de gevestigde idee dat je veel koolhydraat nodig heb bij sporten 8)

Verder kan ik me goed vinden in je oefening :wink:

En verder: Volgens de wetenschap is de aarde plat, maar ik hoor links en rechts wat geruchten dat het misschien rond is. Wat doet Shane ? Hij gaat lekker fietsen om te kijken of hij eraf valt .......
Je kan maar eigenwijs zijn hé 8)
0 x
www.shanecycles.com Ook ik heb een blog!

Leon
Forum Lid
x 52
ALL IN schreef:Om hypo- en hypertonie te voorkomen...hoezo geen isotone dranken nuttigen bij langdurige inspanning? Deze kun je vrij simpel zelf maken.
Dat doet iedereen proefondervindelijk zelf:
* Suikerhoudende drank
* Water uit de bidon
* Zout uit de droogwordt op je brood

Als je dit in de juiste verhouding eet is het isotoon in je maag.
0 x

djveer
Forum Lid
x 7
Ik wil wel waarschuwen voor de combinatie van eerdergenoemde "rocket science" met wereldfietsen. Wil men hier toch beslist aan beginnen zou ik zeker een helm overwegen.
0 x

dik5
Forum Lid
x 2
Wanneer gaan we weer fietsen? :roll:
Dirk
1 x

ALL IN
Leon schreef:Als je dit in de juiste verhouding eet is het isotoon in je maag.

Bij onze oosterburen hebben ze daar een leuk spreekwoord voor: "hätte, wäre, wenn" :wink:
0 x
"Een leven zonder fietsen is zonder twijfel mogelijk, maar volkomen betekenisloos"

Travelmaster
Forum Lid
x 27
dik5 schreef:Wanneer gaan we weer fietsen? :roll:
Dirk

Zodra we over dit dipje heen zijn. Kan niet lang meer duren nu.
0 x

Leon
Forum Lid
x 52
ALL IN schreef:
Leon schreef:Als je dit in de juiste verhouding eet is het isotoon in je maag.

Bij onze oosterburen hebben ze daar een leuk spreekwoord voor: "hätte, wäre, wenn" :wink:
Inderdaad, maar als je isotone drank drinkt en je drinkt er water bij en of je eet er iets anders bij dan weer je zeker dat het in je maag NIET isotoon is. Dus mijn methode heeft tenminste nog kans van slagen :D
0 x

ALL IN
Leon schreef:
ALL IN schreef:
Leon schreef:Dus mijn methode heeft tenminste nog kans van slagen :D

Whatever works best for you!
Zodra je urine naar ammoniak ruikt of eruitziet als een vloeibare terracotta pot, kan het een eerste indicatie zijn voor een sub-optimaal voeding-/hydratiebeleid :wink:, maar ik geloof dit is alweer lichtelijk off-topic. Excuus.
0 x
"Een leven zonder fietsen is zonder twijfel mogelijk, maar volkomen betekenisloos"

Yopie
Forum Lid
x 15
stef.l schreef:Ach, ik kan de ontwikkeling alleen maar toejuichen. Het aandeel aan frisdranken met gigantische hoeveelheden suikers kan voor wat betreft de volksgezondheid niet snel genoeg slinken.

Yep, helemaal mee eens.
Suiker is de grootste veroorzaker van obesitas en diabetes en als je kijkt hoeveel mensen daar alleen al in Nederland aan lijden en sterven (dus ook via de gezondheidszorg meebetalen) begrijp ik dit geneuzel over Sprite/Light ook niet. Daarbij wordt suiker door de voedingsindustrie bijna overal ingestopt: naast frisdrank, koek, snoep en andere zoete zooi zit het belachelijk genoeg ook in brood, vleeswaren, pindakaas, ketchup, muesli, chips, borrelnootjes, mayonaise, blikvoer, de meeste kant en klare sausjes, maaltijden, soepen etc, ook bv in kattevoer .. je kunt het zo gek niet bedenken of er is suiker aan toegevoegd. Logisch, want het is spotgoedkoop en erg verslavend dus we willen steeds meer en meer en dat is goed voor de fabrikant. Dus je hoeft je echt niet druk te maken over een suikerdipje, zou me eerder zorgen maken over al die kids die door hun ouders 'zoet' worden gehouden want de toekomst van hun gezondheid is verre van rooskleurig. Schrikbarend als je de cijfers ziet van de hoeveelheid suiker die een kind per dag binnenkrijgt.

Leon schreef:Piet, waarom krijg ik altijd zo'n rotgevoel van jouw bijdragen?

Mss omdat je het slecht kan hebben dat iemand een andere mening dan jij hebt?

Ik lees Piet altijd met veel plezier, juist omdat hij niet domweg met de meute meefietst. 8)
0 x

Leon
Forum Lid
x 52
Ik krijg het vermoeden dat een aantal mensen niet gelezen hebben wat ik geschreven heb maar denken te lezen wat ze verwachten en daar hun furieuze antwoord op baseren.
Ik laat me nergens uit voor de suikerindustrie of iets dergelijks.
Ik wil alleen weten wat ik te eten krijg.

Ik heb zelf drommels goed in de gaten of ik een suikerdip heb. Andermans mening daaroverover heb ik niet nodig.
0 x

Terug naar “Gezondheid”