Borgerhout-Singapore

Vragen, verhalen en adviezen relevant voor meer dan één continent.
Michateller

Borgerhout-Singapore

Berichtdoor Michateller » za 15 jul, 2017 11:47

Hello peeps,

1 november trek ik met mijn geliefde op een tijdspad van één jaar --- naar Singapore! Wat vinden jullie van mijn voorlopige route? Ik check de landenwiki en forumberichten regelmatig - maar- nuttige tips en handige omwegen zijn altijd welgekomen!

https://www.google.be/maps/@22.4590003,42.6351888,3z/data=!3m1!4b1!4m2!6m1!1s1te-b-pDn83QawPjG7QjPxd7_FO4?hl=nl

Groetjes,
Micha
0 x

peter de rijk
Forum Lid
x 7
Contacteer:

Re: Borgerhout-Singapore

Berichtdoor peter de rijk » za 15 jul, 2017 12:03

Weleens gedacht om andersom te rijden? Klimaattechnisch veel aangenamer, lijkt me. In de winter door de Alpen en eindigen in Thaise stortregens is een hele uitdaging, terwijl je andersom fietsend in de droge tijd door ZO-Azië gaat en in de zomer en herfst door Turkije en Europa.
0 x
De Wijde Wereld — reisverslagen & traveltips

Michateller

Berichtdoor Michateller » za 15 jul, 2017 13:29

Je hebt gelijk. Maar ik wil zo graag fietsend het huis verlaten! Een romantisch idee waar ik wellicht een prijs voor zal betalen... :)
0 x

Berger
Forum Lid
x 14

Berichtdoor Berger » za 15 jul, 2017 15:50

Paar maandjes wachten dan een optie? Met deze planning kom je wel heel rottig uit.
0 x
All work and no play, is no fun at all...

renel
Forum Lid
x 2

Berichtdoor renel » za 15 jul, 2017 15:55

Leuk plan! Voor zover ik weet kun je Myanmar niet verlaten bij de Thaise grens als je via India bent binnengekomen. Officiele info hierover is lastig te vinden, ik heb dit het afgelopen jaar gehoord in Turkeije van iemand die vanuit Australie kwam gefietst en in Pakistan van iemand die vanaf Nieuw Zeeland richting Europa fietste. Beiden hebben alternatieven moeten zoeken.
0 x

math
Forum Lid
x 8

Berichtdoor math » za 15 jul, 2017 16:46

peter de rijk schreef:... In de winter door de Alpen en eindigen in Thaise stortregens is een hele uitdaging..

In November is het nog lang geen winter, maar enkele passen op je route zijn wel dan al wel gesloten, zoals de Flüelapas tussen Davos en Susch. Ik denk dat je er wel omheen kunt rijden (bv. Fernpas - Reschenpas).
Op de Duitse Wikipedia staat bij de meeste Alpenpassen wanneer ze gesloten zijn.
0 x

wilbert thoonen
Forum Lid
Contacteer:
Als ik een lange reis plan, probeer ik mijn gehele fietsroute met mooi (zomer-)weer te plannen. Meestal is het lastig om overal op het goede moment te zijn. Ik zou er zeker niet voor kiezen om Europa, Turkije en Iran door te fietsen in de wintermaanden. Met korte dagen en maximum temperaturen van rond de 10 graden kun je best prima fietsen, maar ik zou toch echt kiezen om vroeg in het voorjaar te vertrekken.

Een jaar lang fietsen met mooi weer is echt veel leuker dan een jaar lang fietsen met slecht weer. Je moet je zelf afvragen of je met 10, 25 of misschien graag met 35 graden wilt reizen. Mijn advies: bekijk per land nog eens goed wat de beste periode is (en of er een periode is waar je zeker niet kunt fietsen als je over hoge bergpassen in Centraal Azië wilt fietsen.) Let ook op regenseizoenen, maar hoge en lage temperaturen lijken me op deze route belangrijker.

Naar huis toe fietsen kan ook heel leuk zijn, in plaats van vanuit thuis vertrekken.

Groet Wilbert Thoonen www.wilbertgatochfietsen.nl
0 x

daulagari
Forum Lid
x 12

Berichtdoor daulagari » zo 16 jul, 2017 10:01

Voor een idee wat fietsen in de winter in Turkije en Iran is, zie Fietsverhaal : Naar Teheran.
0 x

Terug naar “Algemene Bestemmingen en Reisverhalen”