Flixbus

Ervaringen met het meenemen van de fiets in de bus
renel
Forum Lid
x 2

Re: Flixbus

Berichtdoor renel » ma 15 mei, 2017 11:10

cyclingreddevil schreef:Renel, kon de fiets er niet staande in? En had je m tevoren aangemeld?

Staand past niet. Fiets was wel geboekt, kost 9 euro extra. Er lag wel een fietsrek in de bus maar ik denk dat de chauffeur dit makkelijker vond en ik ook want zo kan ik de tassen gewoon laten hangen.
0 x

Bert van Sprang
Forum Lid
x 15

Berichtdoor Bert van Sprang » ma 15 mei, 2017 11:14

Wellicht had je dezelfde chauffeur als ik vorige week. Hij monteerde nog net het fietsenrek, de fiets erop zetten mochten we zelf doen. Helemaal prima, maar ik heb hem wel gevraagd het even te controleren, het blijft ten slotte zijn verantwoording.
0 x

cyclingreddevil
Forum Lid
x 1
Contacteer:

Berichtdoor cyclingreddevil » ma 15 mei, 2017 23:30

Ik word wel steeds nieuwsgierig hoe mijn trip naar Milaan gaat verlopen. Daar zit trouwens ook een overstap in. Heb niet echt goede ervaringen met de fiets plat onderin. Ik zal het gaan meemaken en maar wat extra beschermmateriaal gebruiken, voor de zekerheid ....
0 x
Ik fiets regelmatig in Azië http://www.escapertravels.nl

Leon
Forum Lid
x 109

Berichtdoor Leon » di 16 mei, 2017 08:25

cyclingreddevil schreef:Ik word wel steeds nieuwsgierig hoe mijn trip naar Milaan gaat verlopen. Daar zit trouwens ook een overstap in. Heb niet echt goede ervaringen met de fiets plat onderin. Ik zal het gaan meemaken en maar wat extra beschermmateriaal gebruiken, voor de zekerheid ....
Probeer te zorgen dat hij niet kan schuiven in de bochten. Voor de rest zal het wel meevallen: de bagageruimte onderin heeft deelfde vering als de stoelen erboven en je kooje koffie blijft meestal overeind daar.
Anders zijn de fietsaanhangers van Cycletours. Die zijn veel te stroef geveerd en een voortas die ik daar in had liggen kwam er flink beschaidgd uit door het gestuiter.
0 x

Bert van Sprang
Forum Lid
x 15

Berichtdoor Bert van Sprang » di 16 mei, 2017 12:52

Als je een fietsplek hebt gereserveerd, heeft bus ook officiele fietsplek. Eventueel moet je drager zelf monteren :D .
0 x

daulagari
Forum Lid
x 15

Berichtdoor daulagari » vr 04 aug, 2017 13:11

Bert van Sprang schreef:Als je een fietsplek hebt gereserveerd, heeft bus ook officiële fietsplek. Eventueel moet je drager zelf monteren :D
Helaas, dat is niet (altijd) waar.

Ik had voor woensdag 2 Aug 2017 een reis geboekt van München naar Brussel omdat dat die rechtstreeks was en op een normale tijd (19:30) vertrok uit München en lekker vroeg aan kwam in Brussel. De alternatieven (ik woon in de buurt van Rotterdam) waren onaantrekkelijk: rotte vertrektijden en overstappen.

Toen de bus (een dubbeldekker) aan kwam zag ik het al, geen fietsendrager, volgens de chauffeur omdat het een nieuwe bus was. De chauffeur bood nog aan om de fiets op een dubbele plek te zetten met de wielen verwijderd maar wat betreft achterwiel zag ik dat niet zitten en alleen het voorwiel was niet genoeg. Het bagageruim was vol dus dat was ook geen optie.

Bij navraag bleek mijn reis al herboekt te zijn alleen moest ik nog even langs de balie. Daar stond een rij en na 40 minuten kreeg ik te horen dat ik de bus van 21:30 naar Düsseldorf had, een overstap (06:20-09:40) en dan verder naar Brussel. De herboeking veranderen kon niet, anders had ik waarschijnlijk Roermond gekozen.

De reis verliep op zich zelf goed, wel wat vertraging en ik was verbaasd dat ook midden in de nacht mensen nog op-/uitstappen op de tussenstops. Wel redelijk kunnen slapen. Voor de prijs, €44, niet heel erg ontevreden.

De fietsendragers zijn inderdaad van Thule:

Afbeelding

Afbeelding

Op de bovenste variant kunnen maar moeilijk drie fietsen, naar Brussel werd een derde fiets in het laadruim gedaan en moest mijn zadel naar beneden omdat anders het stuur van de andere fiets geen ruimte had.
0 x

Tammel
Forum Lid

Berichtdoor Tammel » di 08 aug, 2017 10:05

3 aug Flixbus Praag-Hamburg genomen, 2 personen plus 2 fietsen, 2 x 28 euro plus 2 x 9 euro voor fietsen. Twee maanden van te voren geboekt, bus reed op tijd. Heldere website, via sms word je op de vertrekdag op de hoogte gesteld van eventuele vertragingen. Op omvang, aantal stuks en gewicht bagage werd totaal niet gelet. Niet alle bussen hebben rek voor fietsen, die van ons voor twee fietsen, zag ook bussen met 4-deligfietsrek. Geen slaapstoelen. Al met al positieve ervaring, ondanks de kortaffe chauffeurs.
0 x

bikelike
Forum Lid
x 2
Contacteer:

Berichtdoor bikelike » do 10 aug, 2017 20:51

Twee weken geleden voor het eerst met FB gereisd: Wenen - Amsterdam. OK, de City Night Line was echt een stuk leuker, maar dit is een goed alternatief, en nog goedkoper ook. Om de twee-bagagestukken-regel te ondervangen had ik een flight bag bij me. Maar de mederwerker vond dat niet nodig. Gewoon de tasjes in het bagagedeel destopt en het was allemaal prima.

Al helemaal met de in Albanië gekochte smartphone en de wifi in de bus ;-).
0 x
Erik van den Boom heeft een fietswebsite.

Terug naar “Fiets & Bus”