Mytikas: Bikepacking Mount Olympus

Fietsvakantie-foto's en filmpjes die jij graag met anderen wilt delen.
alma
Forum Lid
x 4

Mytikas: Bikepacking Mount Olympus

Berichtdoor alma » zo 11 dec, 2016 15:01

Voor de liefhebbers de video van mijn laatste tocht de Olympus over.

Kijktip: schakel over op volledig scherm.

Bron
Laatst gewijzigd door alma op zo 11 dec, 2016 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Friso*
Forum Lid
x 7
Bedankt voor het delen, erg mooie beelden. Nu de bevestiging bij de helm buiten beeld gebeleven is lijkt het net alsof er iemand anders jou aan het filmen is, leuk gedaan :D
0 x

speedycyclist
Forum Lid
Contacteer:
Mooie beelden. :roll: 8) :lol:
0 x
(België) www.maesivo.be

HansvanderVeeke
Forum Lid
x 28
Contacteer:
Knap hoor. Mooie beelden en het zal een hoop heen-en-weer geloop/gefiets zijn om ze zo te maken. Maar ook knap dat je dit soort paadjes weet te vinden.
Als ik een ATB had en de skills, was ik graag een keer met je mee gegaan. Alhoewel, als ik de POV beelden van de afdalingen zie dan vraag ik me af of ik de onderbroek schoon houdt.

Kortom, ik heb er weer van genoten. Laat ze maar komen, deze juweeltjes!
0 x
Hans - Mijn fietsreisverslagen vind je hier.

alma
Forum Lid
x 4
Dank jullie voor de complimenten. Tijdens de reis is het filmen nog niet eens zoveel werk. Ik haal mijn camera's alleen tevoorschijn als er echt iets heel moois te filmen valt. Als je een stukje van een of twee minuten een paar keer op en neer rijdt en filmt vanuit meerdere perspectieven, dan kun je daar - als de beelden goed genoeg zijn - zo weer een halve tot hele minuut mee vullen. In een video lijken de dingen vaak langer te duren dan in het echt.

Wat vooral zeer arbeidsintensief is, is het editen. Daar ben ik de afgelopen vijf weken in totaal denk ik zo'n 150 uur mee bezig geweest. Het begint met de zoektocht naar de goede muziek, vervolgens probeer je de beelden zo onder die muziek te zetten dat beiden elkaar versterken, dan ga je de overgangen exact timen, en als laatste stel je de belichting en de kleuren in en zet je het omgevingsgeluid eronder. Klinkt simpel, maar bij elkaar is dat echt heel veel werk; een schier eindeloze worsteling met nukkige computerprogramma's, die de informatiestroom maar met moeite aan konden en om de haverklap het bijltje erbij neer gooiden.
0 x

daulagari
Forum Lid
x 10
Helemaal eens met de voorgaande reageerders, een prachtig filmpje!

Ook eens goed te horen dat het samenstellen van z'n filmpje best de nodige moeite kost en verbazend dat moderne programma's/computers toch nog zo veel moeite hiermee hebben.
0 x

fietsjunks
Forum Lid
x 14
Contacteer:
Ik vind 'm ook weer ontzettend mooi Marc!

Tot morgen! ;)
0 x

noahdykstra
Woow wat een beelden! Wanneer komt het volgende filmpje?
0 x

alma
Forum Lid
x 4
noahdykstra schreef:Woow wat een beelden! Wanneer komt het volgende filmpje?

Als alles een beetje volgens plan verloopt, verschijnt komend najaar en winter de volgende serie, van o.a. de Alpen, Cinque Terre en de Etna.
0 x

Terug naar “Persoonlijke Fotoalbums en films”