Ervaring Torino-Nice-rally-route in zomer?

Vragen, verhalen en adviezen over bestemmingen in Europa.
Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 16
Wie heeft de route van de Torino-Nice rally gereden in de zomermaanden juli en augustus? We zouden deze graag doen maar dan niet a la bike packing maar met reguliere fietsbepakking. Hoe druk is het dan op de route? Te doen in de zomer of toch maar eens in voor- of naseizoen? We hebben namelijk bijvoorbeeld een bloedhekel aan dagjesmensen die hetzelfde doen maar dan met de auto.

Iemand misschien een gps-track hier van? Alle tracks die ik tot nu ben tegengekomen zijn niet down te laden zonder betaald abonnement.
0 x

math
Forum Lid
x 7
Ik neem aan dat jullie niet 5 september 2017 bedoelen, wanneer de rally weer van start gaat.
In de zomer zijn er veel individuele mountainbikers en fietsers op stukken van de route, waar je weinig last van zult hebben. Met uitzondering van het weekend van 9 juli, waarop de Granfondo Fausto Coppi gereden wordt, die over dezelfde verharde passen (Sampeyre, Fauniera, Coletto) loopt.
In de zomerse weekenden is het rond de route ook altijd druk met Italiaanse picknickers, die hun auto in de berm weggezet hebben.
Eerder heb je in de zomer veel van last van terreinauto's en motoren, die ook op deze oude defensiewegen mogen rijden (ik meen dat de Via del Sale wel op sommige weekenden afgesloten is voor gemotoriseerd vervoer).

Als je mij een PM stuurt met emailadres, kan ik de GPS tracks sturen.
1 x

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 16
Dank Math, je hebt een PB!
Dus eigenlijk zeg je dat het goed te doen is buiten de weekenden in de zomer? Eens kijken hoeveel off road wegen ik kan verbinden vanaf deze tocht richting het noorden door Zwitserland e.d. Iemand nog tips?
0 x

Terug naar “Europa”