Fietsenwinkel.nl, een waarschuwing

Overige vragen en opmerkingen over fietsreizen.
Gebruikersavatar
stef.l
Forum Lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 15 november 2013
x 7
djveer schreef:Het voornaamste risico online is dat een bedrijf tussen betaling en levering failliet gaat. Voor een
cassette-ketting-voorblad is dat nog te overzien maar voor een nieuwe laptop/trekkingfiets is het minder.


Daarbij is het dan ook verstandig om alleen met partijen in zee te gaan waarbij je achteraf kunt betalen. Kan dit niet, betaal dan met credit card. Daarbij zijn betalingen beter gedekt. Hoewel in het geval van faillissement je in dat geval enigszins overgeleverd bent aan je credit card maatschappij. Doorgaans zal het namelijk niet in de kleine letters staan dat ze zullen uitbetalen, hoewel het in de praktijk wel vaak gedaan wordt.

Wat je ook doet, betaal voor grotere bedragen die je niet kunt missen in ieder geval niet vooraf met ideal. Als alternatief voor credit card is PayPal ook nog wel een fraaie optie. Zeker voor de wat kleinere bedragen bij meer exotische webshops. Faillissement dekking is bij PayPal slecht, maar kopersbescherming staat daarnaast erg hoog in het vaandel. Wordt het product niet of dusdanig ondeugdelijk geleverd, maar doet het bedrijf moeilijk? Dan is terugvorderen via PayPal vlot geregeld.

Zo kun je in het geval van een laptop bij bijvoorbeeld coolblue met creditcard achteraf betalen, via bol.com kun je achteraf betalen. En in het geval van een fiets kun je er bijvoorbeeld via fietsenwinkel.nl voor kiezen om te pinnen bij levering. Deze laatste optie kost dan wel 9.95 extra, maar tegenover de prijs van een fiets is dit kleine beetje zekerheid wel zo prettig al zeg ik het zelf.

Indien je je online aankopen op deze wijze enigszins afhandeld, loop je vrijwel geen risico. In de afgelopen 10 jaar heb ik er honderden bestellingen op zitten, voor zowel grote als kleine bedragen. En hoewel aanvankelijk ook nog wel eens tegen problemen aangelopen qua betalingen, is het de afgelopen ruim 8 jaar al weer ook maar zonder enig probleem geweest. Nog wel een enkele keer een verzoek tot terugbetaling moeten doen, maar dit is altijd goed gekomen.

Met het gemak van online winkelen, en daarbij ook nog eens het voordeel van wet koop of afstand, koop ik vrijwel niets meer fysiek in de winkel. Sterker nog, ben ik wel in een winkel als bijv. coolblue en wil ik daar iets kopen? Dan log ik even in op mijn online account, koop het product online met als optie afhalen, om het op die wijze direct mee te kunnen nemen. Dan heb je het voordeel van de wet koop of afstand, en kun je het zonder opgaaf van reden binnen 2 weken retourneren mocht dat nodig blijken. Dit soort opties om bij online bestellen, mits voorradig, direct af te kunnen halen zie je ontstaan bij meer en meer winkels.
0 x

Travelmaster
Forum Lid
Berichten: 4337
Lid geworden op: 06 augustus 2012
x 66
Die laatste gaat wel wat ver... en lijkt me bij een club als Coolblue ook niet echt nodig. Die doen sowieso niet moeilijk bij retourneren, is mijn ervaring.
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
Berichten: 2819
Lid geworden op: 08 augustus 2007
Locatie: Westernieland (Gr.)
x 46
Martin E. van Doornik schreef:Twee minuten geleden is de fiets opgehaald door Fietsenwinkel.
Toch een dag vroeger dan afgesproken.

Sinds het terug ophalen van de elektrische fiets op vrijdag 22 september zijn wij nu al 2½ week verder en niks van de Fietsenwinkel.nl gehoord. M'n vrouw heeft haar € 1248,– nog niet terug. Zij raakte erg geëmotioneerd. Ik heb twee mails op poten geschreven maar ik ontving standaard antwoorden terug, verder was het akelig stil.... Vanmorgen had m'n vrouw een stevig gesprek waarbij de oren van de Fietsenwinkel.nl eraf vlogen. Anders gaan wij maatregelen nemen, tot Kassa! op de TV aan toe of een deurwaarder inschakelen. De Fietsenwinkel.nl heeft nu toegezegd het geld binnen vijf werkdagen aan ons over te maken. Maar eerst zien dan geloven, want ons vertrouwen is tot onder nulpunt gezakt. Bij het retour zenden van producten bij andere online aankopen ontvingen wij altijd netjes in no-time het geld terug. Daarom inderdaad een waarschuwing.
0 x


Terug naar “Overige Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron