m-gineering schreef:
Het crankstel is vast niks speciaals Koga, maar gewoon Shimano hollowtech 2, zie elders op dit forum

Het kan dat de cups los zitten, maar waarschijnlijker is dat de lagers speling hebben en het daarom rammelt.
10.000 km is keurig voor moderne bagger, maar als ze beweren dat dat die lagers uit Nederland moet komen... Zogen ze ook door hun tanden terwijl ze moeilijk keken.... Klinkt mij als een prelude voor we gaan die klant even een fijn oor aannaaien.
Hmm, ik vind onkunde hier waarschijnlijker dan slechtheid (
Hanlon's Razor), maar ik heb sowieso weinig keus. Ik weet er zelf te weinig van, er is nog één andere handyman die goed met fietsen is maar dat is denk ik nog twijfelachtiger. Misschien herkende hij het als Nederlandse fiets en dacht'ie dat het dan wel uit Nederland zal moeten komen, maar valt dat uiteindelijk wel weer mee. Ze (Intersport) verkopen zelf voornamelijk BMX-stuntfietsjes waar lokale zich vervelende hangtieners 's zomers doelloos blokjes mee rondslenteren, en de werkplaats doet met name reparaties aan ski's. Fietsen doen ze erbij... 't Is jammer, maar een echte fietsenmaker is er hier niet (en al helemaal niet voor wat meer high-end dingen).
m-gineering schreef:
Son dynamo's kunnen stuk, maar storingen waarbij ze soms wel soms niet stroom leveren zijn zeldzaam, zeker bij latere versies met de rvs kartelring op het aseinde bij de contacten (toen die ring van zwart alu was wou de ring wel breken na een boel zoute winters waardoor de contactlippen loslieten van het draadje)
EnriceV schreef:
Voor het licht denk ik ook dat de sensor de boosdoener is. 10 000 km zou wel heel erg snel zijn om al schade aan de son te hebben.
Okee. Ik had dat nog niet geprobeerd, en kan dat momenteel niet doen, maar ik hoop dat dit het is. Ik merkte trouwens dat ik als ik niet trapte, het licht niet fluctueerde, dus dat trillingen het probleem doen toenemen. Wordt vervolgd.