Treinreiswinkel. Dringend advies!

Ervaringen met het meenemen van de fiets in de trein
Peter Molog
Forum Lid
Berichten: 824
Lid geworden op: 29 april 2007
Locatie: Nunspeet
x 2
Al vele jaren laat ik de treinreiswinkel mijn reizen in Europa (met fiets) regelen. Altijd snel en adequaat.

Dit jaar is daar helaas de klad in gekomen.
Bij de boeking van mijn reis leverde dat al problemen op. Mijn reis werd samengesteld uit een aantal onderdelen welke vermeld staan op de site van de Treinreiswinkel. Toch bleek dit al lastig om te regelen.

Vervolgens de totale reissom op de vastgesteld vervaldata betaalt.

Toen het tijdstip van vertrek naderde had ik nog geen tickets ontvangen en ging ik maar eens bellen.

In eerste instantie werd mij medegedeeld dat er nog iets geboekt moest worden (sic) maar dat de ‘tickets vandaag worden verzonden’.
Enige uren later ontving ik een mail met een aangepaste offerte.
Of ik nog maar even een bedrag wil ophoesten ( € 70,--, 8% van de totale reissom).

In het telefoongesprek met de Treinreiswinkel blijkt dat zij bereid de boekingskosten van € 9,50 te laten vervallen. Verder zal ik gewoon moeten betalen. Gezien de korte duur tot het vertrek, sta ik voor het blok.

Toch is de chaos nog niet ten einde. Het door mij te betalen bedrag, wordt door de Treinreiswinkel in twee schijnbaar willekeurige bedragen gesplitst. Om het de boekhouding niet al te ingewikkeld te maken, boek ik deze twee bedragen over.
Twee dagen na de overboeking ontvang ik echter een mail met de mededeling of ik een van de twee bedragen nog voor vervaldatum wil betalen.

Bovenstaande is een chaotisch verhaal, maar dat is boeking bij de Treinreiswinkel dus ook.

Advies:
Mocht je voor deze zomer een reis bij de Treinreiswinkel geboekt hebben, controleer dan op tijd of alle betalingen zijn aangekomen en of alles geboekt is.
Anders kun je wellicht voor dezelfde onaangename verrassingen komen te staan als ik.
0 x
Emo's Reis naar Rome. De enige fietstocht met een reisgids van 3 kilo!

EnriceV
Forum Lid
Berichten: 965
Lid geworden op: 08 maart 2010
Locatie: Antwerpen (BE)
x 4
Ik heb net voor mijn werk ook een reis geboekt bij de treinreiswinkel. Ook dat proces verliep traag en moeizaam (enkel email verkeer). Regelmatig 3-4 werkdagen tussen het stellen van een vraag en het verkrijgen van een antwoord. Ook hier liep daardoor de offerte aanzienlijk wat resulteerde in een hogere prijs.

Als Belg ben ik dan ook op zoek naar een Belgisch reisbureau dat gespecialiseerd is in treinreizen als alternatief voor de schijnbaar overbelastte of andere problemen ondervindende treinreiswinkel.
0 x

Jannica
Forum Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 februari 2015
x 3
Ook ik heb problemen met de treinreiswinkel ondervonden in de afgelopen dagen. Kon ik gisteren nog kiezen uit verschillende reizen, na het aangeven van mijn voorkeur was vandaag ineens alles vol. Kan op zich natuurlijk gebeuren dat er ineens een hoop boekingen worden gedaan in 1 dag, maar toch vond ik het vreemd.
0 x

Sandra de G.
Forum Lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 juni 2003
Locatie: Hoogland
x 1
Contacteer:
Hier gelukkig alleen maar goede ervaringen, al jaren. Een maand of twee geleden nog een treinreis geboekt naar Oostenrijk. Offerte viel een stuk lager uit dan de prijzen die op de website stonden, bovendien dachten ze goed mee. Twee dagen na d betaling lagen de tickets al op de deurmat.

Vervelend dat het bij jullie nu niet goed is gegaan! Inderdaad altijd goed om te controleren of alles echt vastligt.
0 x
Onze fiets- en wandelvakanties (en nog wel meer): www.opfietsvakantie.nl

blokdoorn
Forum Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 juli 2010
x 4
Ik heb deze week binnen 2 dagen een reis geboekt, net als vorig jaar liep het vlot en soepel.
0 x

daulagari
Forum Lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 februari 2016
x 20
Vorig jaar een treinreis naar Oostenrijk geboekt. Eerst geprobeerd via de email maar daar werd niet op gereageerd, toen gebeld en direct goed geholpen en redelijk snel na mijn betaling de tickets binnen.

Hoewel ik email of een webformulier over het algemeen handiger vind zal de volgende boeking ook weer telefonisch zijn.
0 x

Peter Molog
Forum Lid
Berichten: 824
Lid geworden op: 29 april 2007
Locatie: Nunspeet
x 2
Een aanvulling op mijn eerste bericht.
Na een uitvoerige klacht van mij heeft de Treinreiswinkel een grondig excuus aangeboden.
Daarnaast betalen zij een schadevergoeding die ruim hoger is dan de door mij betaalde tariefsverhoging.

Eerlijk is eerlijk, het heeft mij een hoop gezeur gekost, maar dit is netjes geregeld.

Peter
2 x
Emo's Reis naar Rome. De enige fietstocht met een reisgids van 3 kilo!


Terug naar “Fiets & Trein”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten