Fiets in trein Como-Turijn

Ervaringen met het meenemen van de fiets in de trein
tmen
Forum Lid

Fiets in trein Como-Turijn

Berichtdoor tmen » ma 23 jul, 2012 18:48

Volgende week vertrek ik richting Munchen om door de alpen te fiets naar Como, vervolgens wil ik mijn toch voortzetten in de franse alpen. Ik kan dit stuk evt. fietsen maar zou lieven de trein pakken...
Iemand enig idee of de fiets in Italie in een tas moet of niet?

http://www.trenitalia.com/cms/v/index.j ... 16f90aRCRD

wat ik hier uit opmaak wel maar ben wellicht zijn er andere ervaringen?
0 x

bert sitters
Forum Lid
x 8
De fiets kan in Italie mee in regionale treinen. Je moet een fietskaartje kopen. De Fiets hoeft niet ingepakt te worden in deze treinen. Het fietsenhok is meestal op de kop of de staart van de trein. Dit fietsenhok kan krap zijn. Fietsen moeten worden opgehangen aan een haak.
Voor een dienstregeling kun je de Nederlandstalige treinplanner van de DB raadplegen. Italie zit daar vrij goed in. Belgie en Frankrijk zijn wat betreft selecteren van treinen met fietsenvervoer slecht op de DB-site.
Vink "fiets mee" aan en je krijgt een overzicht van treinen waarin de fiets meekan.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn
0 x
En hoe verder hij ging, des te langer was zijn terugweg. www.fietsrondje.nl

tmen
Forum Lid

Re: Fiets in trein Como-Turijn

Berichtdoor tmen » ma 23 jul, 2012 19:52

Bert, bedankt voor je antwoord!
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 41
Ik heb in 2006 een paar keer mijn fiets vervoerd in Italiaanse treinen. Kaartje gewoon aan het stationsloket gekocht. Er zijn ook moderne treinen met ruimte voor fietsen naast de passagiersbanken. Een keer in een oude trein, waarvan de laadvloer wel een meter hoger is dan het perron. Tijdens het schommelen viel de bagagedeur steeds open en ik die maar steeds dichttrekken.... Nee, geen ophanghaak gezien. Kijk maar in het rubriek Fiets & Trein onder Italiaanse spoorwegen op de vierde pagina.
0 x

fud0
Forum Lid
x 2

Berichtdoor fud0 » ma 23 jan, 2017 00:54

Omdat alles tegenwoordig zo geautomatiseerd is, vraag ik me af.
Als ik mijn fietsreis een stuk wil inkorten en daarvoor met de trein en fiets in Italië van Genova (groot treinstation) naar Milaan wil reizen; kan ik dan (nog) met contant geld een kaartje kopen bij een loket met medewerker of gaat alles via een automaat en kan ik er met een Nederlandse bankpas bv. ook niet pinnen.
0 x

bert sitters
Forum Lid
x 8
Een paar jaar geleden kon ik mijn treinkaartjes en mijn fietskaartjes in Italie gewoon bij een loket op het station kopen.
0 x
En hoe verder hij ging, des te langer was zijn terugweg. www.fietsrondje.nl

gios
Forum Lid
x 16
Contacteer:

Berichtdoor gios » ma 23 jan, 2017 10:15

Op grote stations wel. Twee jaar geleden op een wat kleiner station geen loket of automaat te vinden. Gewoon maar ingestapt op goed geluk en onderweg ook geen conducteur kunnen vinden. Zwart gereden dus richting Rome(ritje van 50 min). Op de terugweg in Rome wel een kaartje aan het loket gekocht, en dan moet je er nog wel aan denken om te stempelen voordat je instapt. Kaartje is anders geloof ik wel een maand geldig. Wij wisten dat niet, en werden daar door een vriendelijke conductrice op gewezen. Gelukkig kwamen we er zonder boete van af. :lol:
0 x
[/Erik]

fud0
Forum Lid
x 2

Berichtdoor fud0 » di 24 jan, 2017 13:53

Dank je wel Gios en Bert :)

Het klopt inderdaad. Het voor de zekerheid nagevraagd bij Treinreiswinkel.
Je kunt spontaan een ticket kopen op grotere stations aan loket met medewerker en in regionale treinen mag de fiets gratis mee.

Van Cuneo naar Milaan is maar €15,85. Dat is toch meer dan 200 km.
Reistijd ongeveer 3,5 uur met (15 min.) overstap(-tijd) in Turijn.

Ik zie het ook staan op de site van Trenitalia http://www.trenitalia.com/trenitalia.html
Idd. niet vergeten af te stempelen :o
0 x

Terug naar “Fiets & Trein”