Rust op de Veluwe?

Voor al het offtopic geklets. Houd het netjes en binnen de perken!
Marjan
Forum Lid
x 14

Re: Rust op de Veluwe?

Berichtdoor Marjan » di 17 okt, 2017 20:22

https://fd.nl/economie-politiek/1222990 ... n-lelystad

Voor wat het waard is, Dijksma erkent fouten in berekeningen Lelystad.
Ik ben blij met burgerinitiatieven/ protesten, dan komt dit toch maar mooi boven tafel!
0 x

_Peter_
Forum Lid
x 25

Berichtdoor _Peter_ » di 17 okt, 2017 21:37

Het schijnt niet alleen bij Lelystad verkeerd berekent te zijn, dus dat belooft nog wel wat voor andere luchthavens.
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 49
Vanuit Groningen gezien is Nederland voorbij Zwolle te vol-vol-vol-vol
0 x

javb2812
Forum Lid
x 10

Berichtdoor javb2812 » di 17 okt, 2017 23:55

Marjan schreef:https://fd.nl/economie-politiek/1222990/dijksma-erkent-fouten-in-berekeningen-lelystad

Voor wat het waard is, Dijksma erkent fouten in berekeningen Lelystad.
Ik ben blij met burgerinitiatieven/ protesten, dan komt dit toch maar mooi boven tafel!

Link werkt alleen bij registratie, maar gaat ongetwijfeld over het nieuws dat er toch meer vliegtuigen lager vliegen op Lelystad dan kortgeleden was voorgespiegeld.

Ik kan mij goed herinneren dat ongeveer vijftien (?) jaar geleden Schiphol fors mocht uitbreiden nadat toen ook vooraf een rapport over de geluidsoverlast was gemaakt. Ook toen bleek er een rekenfout in te zitten waardoor de zaken heel wat rooskleuriger waren voorgesteld. En ook toen was het zo dat, toen dat aan het licht kwam, het simpelweg als "te laat" beschouwd werd om de plannen te wijzigen.

Ik neig er naar te denken: beproefd recept. Helaas wordt het door een bepaald slag mensen tot kunst verheven om een rekenfout "slim te verpakken" in een "onderzoek".

Dus, welzeker goed dat het boven tafel komt. Maar voor wat het waard is: noppes.

Hans
0 x

fud0
Forum Lid
x 4

Berichtdoor fud0 » di 17 okt, 2017 23:59

Ik blijf het zeggen,

er komen teveel mensen, die teveel willen en als het mogelijk is of wordt, maakt men er toch gebruik van.

De oplossing is minder mensen, meer natuur, meer prettig(er) leven voor de mensen die dan leven.
0 x

Polling
Forum Lid
x 26
Contacteer:

Berichtdoor Polling » wo 18 okt, 2017 07:55

Nou ja, de toon akn anders, maar ik ben het er wel mee eens dat je de discussie verwatert als je er allerlei andere ook milieuvervuilende activiteiten gaat bijhalen. Het gaat in dit topic in eerste instantie over vliegverkeer, en dan eigenlijk over geluidsoverlast in relatief rustige gebieden. Natuurlijk zijn er meer activiteiten waar we mileubelasting mee veroorzaken, maar of het voor de discussie zinvol is dat in dit topic mee te gaan nemen...

<edit> excuses, ik zie nu dat er nog een paar pagina’s reacties volgen die wel over vliegverkeer gaan.
0 x
Gaastra Fyts 4.14 voor dagtochten en kampeervakantie. en Bulls Lacuba Evo E45 voor Woon-Werk-verkeer

Leon
Forum Lid
x 166

Berichtdoor Leon » wo 18 okt, 2017 09:24

Polling schreef:Nou ja, de toon akn anders, maar ik ben het er wel mee eens dat je de discussie verwatert als je er allerlei andere ook milieuvervuilende activiteiten gaat bijhalen.
Dat doet Martin niet letterlijk. Als er minder mensen zouden zijn zou er ook vanzelf minder worden gevlogen.
Het absurde van de huidge maatschappij dit jaar (!) is dat men zegt dat er te weinig mensen zijn omdat de bedrijven meer mensen nodig hebben. Dat wordt zonder blikken of blozen op TV verkondigd. Het bewijst dat de mensen in onze 'democratie' de macht kwijt zijn geraakt en dat de macht bij de bedrijven is komen te liggen die onze democratisch gekozen bestuurders zo in hun macht hebben dat ze doen wat de bedrijven willen. We zien dat elke dag op TV, we kijken ernaar, we weten het en zwijgen. Bij de afgelopen verziekingen, eh verkiezingen, heeft 98% van de mensen namelijk op een partij gestemd die denkt dat economische groei deel is van de oplossing van de problemen.
1 x

peter123
Forum Lid
x 4

Berichtdoor peter123 » vr 20 okt, 2017 16:55

Als de petitie voor de Veluwe al is getekend kijk dan ook nog even naar onderstaande petitie.
https://ikstemvoorstilte.nl/
0 x

Bert van Sprang
Forum Lid
x 39

Berichtdoor Bert van Sprang » vr 20 okt, 2017 17:16

Om het aantal vliegbewegingen langdurig te willen beperken op 500.000 werkt verlammend. Wat je volgens mij veel beter kunt doen is het aantal vliegbewegingen beperken tot het lawaai en de vervuiling die 500.000 vliegbewegingen nu maken. Dit stimuleert technische innovaties, verlamt Schiphol niet en eventueel kan je lawaai en vervuiling geleidelijk terugbrengen naar het niveau van bijvoorbeeld 400.000 vliegbewegingen nu.
0 x

peter123
Forum Lid
x 4

Berichtdoor peter123 » za 21 okt, 2017 14:02

Innovatie is goed en moet ook. Maar de levensduur van een vliegtuig is 30 jaar dus verwacht er voor de korte termijn niet te veel van. Daarnaast heb ik zo mijn twijfels over de rekenkunsten van de onderzoekers. De rekenfouten vallen altijd in het voordeel van Schiphol en komen pas aan het licht als er zogenaamd geen weg terug meer is.
0 x

Terug naar “Kletspraat”