post eens een foto van je vakantiefiets

Voor al het offtopic geklets. Houd het netjes en binnen de perken!
Per
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 juli 2017
Daar doe je het serieuzere klim werk mee ja. En dat gaat goed. Er zijn binnen en buiten blad die een maatje kleiner zijn geloof ik. In de in de spindel van de body achter zaten alleen wat deukjes van de cassette. Misschien dat ik daar ook een foto van plaats.
0 x

Per
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 juli 2017
Per schreef:Daar doe je het serieuzere klim werk mee ja. En dat gaat goed. Er zijn binnen en buiten bladen die een maatje kleiner zijn geloof ik. In de in de splines van de body achter zaten alleen wat deukjes van de cassette. Misschien dat ik daar ook een foto van plaats.
0 x

Gebruikersavatar
Matthie9001
Forum Lid
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 maart 2011
Locatie: Apeldoorn
x 10
tja, race compact is meestal 50/34 of 53/39, kleiner dan 34 past niet dus over het algemeen niet zo handig voor vakantie fietsen ; Cranks waar kleinere bladen op passen zijn lastiger te vinden en het wordt al snel vrij duur. Voor echt klimmen (bergen): met langere kooi achter kom je dan alleen met mtb (11-32 casette) nog wel uit mits ook voldoende getrained, vind overigens wel dat je vrij veel bagage mee neemt voor zo'n setup.

Ik heb op mijn randonneur 46/30; max snelheid bij normaal cadans is dan zo'n 50kmh en dat vind ik wel voldoende voor een bepakte fiets, plus kan er om prima mee "racefietsen"
0 x
mijn fietsies: (1) broem broem, (2) meep meep

Per
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 juli 2017
Ik ben tevreden over de 34/50. Een keer of 3 een x aantal minuten moeten stoppen omdat het zo stijl is dat je even wat meer lucht moet krijgen. Voor de 32 11 cassette heb je een lange kooi nodig.
Ik wist niet dat ik getraind was voordat ik ging. Fietsen ligt me.
Ik moet toegeven dat ik heb zitten zoeken hoe klein kettingbladen voor kunnen worden met de 110 steek.
Zag dat TA Specialites met de X 110 Kettingblad een binnenblad heeft van 33 tandjes voor een 11 speed systeem.
Wat dan op de Shimano crank past. Kom je op 48/33 uit voor en 32 11 achter voor het stevigere klimmen.

Eerst de 34/50 verslijten voordat er wat anders genomen wordt.
En aangezien ik nu de 52/36 heb die ik niet met vakanties meeneem gaat dat nog even duren.
Een 52/36 of 53/39 kopen en voor fiets vakantie de kleinere bladen erbij nemen kan ook.

Met deze combi reed ik niet harder dan 40 of 50km/h ruim zicht en geen rare zijwegen. De trailer is ongeremd :wink: en daar hou je rekening mee. De deukjes in de splines van de body achter zijn te accepteren en vind ik niet vreemd dat is van het bergop gekomen... :lol: :twisted: :lol:
Laatst gewijzigd door Per op zo 23 jul, 2017 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Juut
Forum Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 11 januari 2013
Locatie: Borgerhout (B)
x 1
Afbeelding

onze Bromptons in Thailand.
0 x

Friso*
Forum Lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 juni 2014
x 13
Juut schreef:Afbeelding

onze Bromptons in Thailand.

Mooie foto en fietsen.
0 x

Ypuh
Forum Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 10 februari 2016
x 11
Mijn (race)reisfiets staat ook klaar voor zijn eerste reis naar Engeland en Schotland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Totaalgewicht zoals op de foto incl. zo'n 4kg aan water en voedsel is 31.5kg. De uitrusting zelf is ca. ~16kg (kookspullen, slaapspullen, verzorging, reserves, kleding, brandstof, stoeltje, 2e paar schoenen, jas etc). Ik zal proberen daar nog 1-2kg van af te sprokkelen met zo weinig mogelijk luxe op te hoeven geven.
1 x

Friso*
Forum Lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 juni 2014
x 13
Veel plezier!
0 x

Travelmaster
Forum Lid
Berichten: 4312
Lid geworden op: 06 augustus 2012
x 64
Mooie fiets, voor een mooie bestemming! Have fun and order lots of pies and haggis!
0 x

aandegracht
Forum Lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 25 september 2006
Locatie: Amsterdam
x 5
Met nieuw rubber achter te Konskie, Polen, onderweg naar Tarnow en Beskid Niski

https://myalbum.com/embed/5a4COM87rn3e

(Vanaf de mobiel lukt embedden niet, helaas)
Laatst gewijzigd door aandegracht op ma 14 aug, 2017 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Wim
Forum Lid
Berichten: 9779
Lid geworden op: 03 maart 2004
Locatie: Groningen
x 83
Ypuh: dat is een mooie fiets geworden. Ik zou nog wel proberen het bagagegewicht wat terug te brengen. Misschien kun je je tent ook anders/korter inpakken. Dat scheelt zeker in de stabiliteit.
0 x

aandegracht
Forum Lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 25 september 2006
Locatie: Amsterdam
x 5
Met mooie Agu achtertassen passen goed in de kleurzetting. Die midden onder je liggende buis-tas lijkt me erg handig, maar kom je er met je knieën niet tegenaan? En komen je bidons nog makkelijk los?
0 x

Ypuh
Forum Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 10 februari 2016
x 11
Wim schreef:Ypuh: dat is een mooie fiets geworden. Ik zou nog wel proberen het bagagegewicht wat terug te brengen. Misschien kun je je tent ook anders/korter inpakken. Dat scheelt zeker in de stabiliteit.

Bedankt Wim, maar ik ben alweer thuis! Een prachtige reis gehad en uiteindelijk zeer tevreden met de fiets en uitrusting. Ik zal nog even een korte lesson's learned van de fiets in het Surly Cross Check posten, dan hebben toekomstige lezers er misschien ook nog iets aan.

@aandegracht

De frametas was echt super en kon je bomvol stoppen met extra water, snacks, reserves, tentstokken en what-not. Op de Garmin 810 na was de frametas echt mijn favoriete stukje uitrusting tijdens deze reis! Om te voorkomen dat mijn knieeen de tas raakte moest je een klein beetje rekening houden met hoe je de tas indeelde (bij het zadel iets smaller, bij het balhoofd kon je hem zo volproppen als je kon). Ik had een extra 1L waterzak bij me die dus voorin moest, en alle reepjes/snacks gewoon opstapelen aan de zadelkant.

Voor de bidons heb ik gelijk met de tas een setje 'side loader' bidonhouders aangeschaft. It's all in the name, de bidons gaan er zijwaarts uit en schuren daardoor nauwelijks tegen de tas aan (tenzij je hem echt héél vol propte en dan nog was het prima). Ik kon dit blindelings doen en de tas slijt ook nauwelijks.

De Agu Quorum tassen waren daarentegen een minder groot succes. Totaal niet waterdicht (na 12 dagen non-stop regen), een vervelende raincover, allemaal losse draden en op verschillende plekken scheuren, terwijl ze het niet eens heel vol/zwaar geladen waren. Deze staan first on the list om te vervangen.
0 x

Gebruikersavatar
stef
Forum Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 februari 2008
x 5
Contacteer:
Met kinderen van 1 en 3 jaar oud doet de Koga tijdelijk dienst als trekpaard van fietskar en kinderstoeltjes en komt er van maandenlange fietsvakanties effe niets in huis.

Gelukkig zijn weekendjes en weekjes zonder de kinderen wél mogelijk en ben ik zeer grote fan geworden van op vakantie gaan met de racefiets.

Ziehier mijn Colnago Master met enkele aanpassingen zoals een naafdynamo (Shutter Precision 9 series), een tubus fly rekje, een triple ...

Afbeelding

Ik vind het zó leuk om met dit fietsje de hort op te gaan dat ik me nu soms afvraag waarom ik ooit met een volgeladen Koga op pad ging. Met twee frontrollers en een stuurtas krijg ik eigenlijk alles mee behalve kookgerief zonder aan comfort in te boeten. Meer zelfs, ik eet nu beter onderweg :-)
2 x

Wim
Forum Lid
Berichten: 9779
Lid geworden op: 03 maart 2004
Locatie: Groningen
x 83
Ik ben ook een fan van lichtgewicht, net als van mooie stalen racefietsen. :D Tegelijk ben ik op vakantie wel blij met wat bredere bandjes (deze zomer Compass Rat Trap Pass).
Mijn solo uitrusting is net wat omvangrijker, met 33 liter tassen waar dan wel kook spullen in zitten. De marges van het mogelijke zijn natuurlijk ook veel krapper bij zo'n Colnago. Maar dat is inderdaad ook wel weer leuk.
0 x

PeterFokkinga
Forum Lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 augustus 2007
Locatie: Groningen
x 5
Afbeelding
Even aanhakend op het thema, dit was vorig jaar mijn vakantiefiets. Gazelle Champion Mondial uit 1976, gemoderniseerd met nieuwe wielen (achtervork uitgebogen naar 130mm) voorzien van 32mm banden, 2x8 versnellingen, 30/44 crankset, dual-pivot remmen en een Tubus fly.

Leuk voor een keertje, maar zelfs met een erg compacte/lichte uitrusting vraag je eigenlijk teveel van zo'n frame: als het wat sneller ging was stabiliteit ver te zoeken. Hard remmen, vooral op slecht wegdek, was alleen mogelijk met je knie tegen de bovenbuis en "zachte" armen. Waarschijnlijk was vooral de Ortlieb stuurtas hier debet aan.
0 x

Bert van Sprang
Forum Lid
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 december 2007
Locatie: Vught
x 25
Daarom hebben ze aluminium frames uitgevonden, bij het zelfde gewicht veel stijver. Bij mijn racefiets houdt het plezierig fietsen bij 15 kg bagage ook wel op, eerder veroorzaakt door de geometrie als door de beperkte stijfheid van het frame.
0 x

Gebruikersavatar
Marco Meijerink
Forum Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2002
Locatie: Krimpen aan den IJssel
x 32
Contacteer:
Gaaf!
Doet mij denken aan mijn eerste serieuze vakantiefiets (na de stadsfiets met krantentassen:)).
Zwabberde aan alle kanten maar wel veel lol mee gehad. Wat leuk dat je daar nog een keer de bergen mee bent in gegaan...
0 x

Bugger
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 augustus 2017
Hallo Stadjer, Ben erg geïnteresseerd want wil er ook een kopen (bahookie dropbar) is er een mogelijkheid die van jouw eens in het echt te kunnen bekijken. Ik woon vrij dicht bij "Stad" en heb er ook gewoond. Ik heb je een pb gestuurd.
0 x

janenliseth
Forum Lid
Berichten: 479
Lid geworden op: 05 februari 2006
Locatie: Hoogkarspel
x 6
Contacteer:
Koga van 1977
Dit jaar nog een tocht mee gemaakt van 600 km in eigen land.
https://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=17160683
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... JCUDBpdWVB
Afbeelding
0 x
Due to bike touring you learn to create solutions and discover you are capable of far more than you ever imagined.


Terug naar “Kletspraat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten